Új vagy részben új gyorsasági szakaszok, új rajt- és célceremónia-helyszín, egy különleges amatőrrali (MARB)-betétfutam – október 12. és 14. között ezekkel a különlegességekkel lesz ismét a ralié a főszerep Pécsett és szerte Baranyában. Az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye újdonsága, hogy a Prológ mellett a rajt- és a céldobogó is a Pécs Plazánál várja az érdeklődőket, ráadásul ingyenesen. A versenyzők pedig a klasszikus mecseki pályákon, de helyenként új vonalvezetésű gyorsasági szakaszokon is kipróbálhatják autóikat.
 

Az ORB-sorozatban az abszolút kategória élmezőnye két fordulóval a bajnokavató előtt még meglehetősen nyitott, ahogy a géposztályok élén is nagy csata vár a csapatokra. Emiatt is tarthat számot a pilóták körében a szokásosnál is nagyobb érdeklődésre az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye, amely október 12-én, péntek délután a Pécs Plazánál megszervezendő rajtceremóniával indul, ahonnan ezúttal is a nemzetközi Historic-mezőny vág neki elsőként az újabb megmérettetésnek. A tavalyitól eltérően azonban ezen az estén csak a Plaza-parkoló gumilassítóinak minél gyorsabb kerülgetése vár a pilótákra, a Prológ után pihenő jön, a mecseki szerpentineknek már csak szombat reggel vág neki a mezőny. Erről, illetve a futam további előzetes tudnivalóiról pénteken sajtótájékoztatón számoltak be a szervezők.
A versenyt szervező PSN Zrt. vezérigazgatója, Vári Attila bevezetőjében hangsúlyozta, hogy az ország mára legnagyobb és egyik legeredményesebb sportiskoláját működtető PSN Zrt. számára a raliban is fontos az utánpótlás-nevelés, így a Baranya megyei önkormányzattal együttműködve ezúttal közvetlenül a Mecsek Rallye keretében vállalták föl a házigazdaszerepet a rali „előszobájának” is tekinthető MARB- és Sprint-kupasorozat Remeterét–Árpádtető közötti futamának is.
Amint azt a futam számaira áttérve a pécsi ORB-futam versenyigazgatója, Lovay Miklós elmondta, tavalyhoz képest az is jelentős változás, hogy a Historic- (amely egyébként az idén szintén prológozik is) és az ORB-pilóták ezúttal teljesen azonos gyorsaságikat teljesítenek, szám szerint szombaton nyolcat, vasárnap további négyet, összesen 176 kilométeren, és a baranyai hagyományoknak megfelelően természetesen végig aszfalton.
A gyorsasági szakaszok gyakorlatilag mind jól ismertek nem csak a pilóták és navigátoraik, de a ralibarát nézők előtt is, mégis lesznek érdekességek. A tavalyi három új gyorsasági közül a Golgota–Hetvehely ugyanúgy marad, míg a Szágy–Gorica közti 13 kilométeres technikás, kanyargós erdei aszfaltgyorsaságit 2017-hez képest az ellenkező irányban teljesíti mindkét mezőny. Máré várától pedig Pécsvárad helyett most Zobákpusztáig kanyarog az 1. és 5. gyorsasági – utóbbiról hangsúlyozandó, hogy a fokozottan védendő természeti értékek miatt a nézők elől elzárt terület, így a szervezők külön kérik, hogy a ralibarátok ne ide induljanak a hétvégén.
Vasárnap vélhetően a leghosszabb hazai raliszakasz, az orfűi körgyorsasági lesz a sláger a rajongók körében. Itt az első kör Orfű és Árpádtető között fut, a másodiknál Orfű tetőn balra kanyarodva Remeterét–Ranga László út felé folytatják a száguldást.
Jelen István, a szervezőbizottság tagja beszámolt róla, hogy eddig a pillanatig 68 ORB-páros (a mezőny első 15 párosa R5-ös gépekkel), illetve 46 Historic-kettős (ez tízzel több a tavalyinál) adta le a nevezését, illetve, hogy mivel minden sorozatban nyílt még a bajnoki címek sorsa, izgalmas párharcokra van kilátás az érkező pilóták között. Ebben természetesen a pécsi, baranyai szereplőkért is szoríthatunk.

Miközben tavaly két egyforma, remekül felkészített Skoda Fabia R5-össel vágott neki a távnak ifj. Ranga László és testvére, ezúttal csak utóbbi, az idei egyetlen futamán, a Szombathely-ralin az abszolút 3. helyen célba érő Ranga Péter (Holczer Dániel navigálásával) gördül majd át a rajtkapun. Ő azonban a sajtótájékoztatón immár hagyományosan ismét adott pár tippet a média képviselőinek, hogy hová érdemes kilátogatni a hétvégén, e sorban természetesen saját kedvenc pályáik, az orfűi körgyors és Árpádtető szerepeltek az élen.
Lajtai Zsolt már hosszú ideje többnyire egyetlen versenyre, természetesen a pécsire hozza elő a garázsból a legendás Ford Escort RS Cosworth-ot, de láthatjuk Baumgartner Balázs és Péter ízig-vérig raliautó Mitsubishi EVO IX-esét is. Keszler Mátyás (és Galgóczi István) pedig az „Öreglány” becenévre hallgató, valóban nem épp ifjú Audi S2-essel még az ORC Youngtimer 4WD kategória aranyáért száll harcba.
Az ORB-sorozat abszolút élmezőnye még nagyon is nyitott: a mostani (mínuszolások nélküli) sorban Turán Frigyes és Bagaméri László (Ford Fiesta R5) áll az élen, ám a mögöttük sorban következő (és a Mecseken is e sorrendben rajtoló) Vincze Ferenc–Igor Bacigál (Skoda Fabia), Kazár Miklós–Tóth Zsolt (Skoda Fabia R5) valamint Hadik András–Deák Attila (Ford Fiesta R5) duók egyaránt trónkövetelőkként autóznak majd. Igaz, az évzáró Zemplén-rali 1,5-ös szorzója miatt vélhetően nem a Mecsek dönt majd a bajnoki trófea sorsáról, ám az itt begyűjthető pontok nélkülözhetetlenek lesznek az elsőséghez.
És ahogy azt már a bevezetőben említettük, ezúttal egy különleges betétfutammal bővül a Mecsek Rallye: az eddigi rendtől eltérően, ezúttal csak a MARB déli régióbajnokság résztvevői számára lesz pontszerző verseny a Mecsek Rallye Sprint-futam. A rendezők aklasszikus Camping–Árpádtető szakaszt két irányban, és extraként az Orfű–Remeterét–Camping gyorsokat kínálják az érdeklődőknek, összesen 43 kilométer mért szakasszal.
(Bővebb információ, időtervek, térképek, versenykiírások, pilótainterjúk, forgalomkorlátozások, útlezárások, autóbusz-elterelések: www.mecsekrallye.hu és www.race1.net)
52. Aquaprofit Mecsek Rallye
A 2018. évi Historic Európa-bajnokság 8. (záró), az Országos Rallye Bajnokság (ORB) 7., és az Országos Rallye Challenge (ORC) 7. futama.
október 12., péntek
Pécs Pláza, 16.00: rajtceremónia, majd Prológ (előbb a Historic; fordított rajtszám szerinti sorrendben; vasárnap 15.45 célceremónia.
Október 13., szombat
1. és 5. gyorsasági: Máré vára–Zobákpuszta 2. és 6. gyorsasági: Mecsekpölöske–Alsómocsolád 3. és 7. gyorsasági: Szágy elágazás–Gorica 4. és 8. gyorsasági: Hetvehely–Golgota

Október 14., vasárnap
9. és 11. gyorsasági: Golgota–Hetvehely 10. gyorsasági: Orfű kör–Árpádtető 12. gyorsasági: Orfű kör–Ranga László út

FORRÁS: www.pecsma.hu
Jön az év legnagyobb sporteseménye!