„Eszerint akkor még nem voltál tetőn?!” – fordult hozzám sokatmondó mosollyal az arcán a kiváló pécsi pilóta. Miután egy bátortalan nemmel válaszoltam, gyorsan hozzátette, ott azért ő sem szeretne lenni.
Drága mulatság lenne ugyanis, ha az árokban kötne ki – ráadásul veszélybe kerülne a részvétele a hétvégi, 52. Aquaprofit Mecsek Rallye-n.
Persze az árkot nem jártuk meg, de nyugodtan mondhatom, a mennyet és a poklot igen. A Mecsek Rallye rendező bizottságának elnöke, Nagy Csaba invitálásának köszönhetően ugyanis tényleg egy ízig-vérig élményautózásnak tekinthető néhány percet éltünk át Pécsbagota határában. A Topp Cars Rally Team versenyzői bitang jó gépekkel vártak minket, három Skoda Fabia R5 sorakozott egymás mellett. Néhány adalék: a világbajnokságon induló WRC-k után ezek a legjobb raliautók. Összkerékmeghajtás, szekvenciális váltó, háromszáz lóerő, miegymás…

Ranga Péter mellé élmény volt beülni, szenzációs, ahogy uralja ezt a bivalyerős versenygépet (fotó: Löffler Péter)
– Egy több mint ötszáz lóerős BMW-t simán legyorsul, úgy készülj – beszélt az autóról Ranga László. – Az egyik nagy erőssége a fékútja, kétszázas tempóról hetvenre nyolcvan méter alatt lelassul. Emellett a kanyarsebessége is szenzációs. Elárulom, egy hétköznapi embernek ez már fájni tud, dolgoznak a G-erők.
Dolgoztak rendesen. Már az embert próbáló volt, ahogy elindultunk a kijelölt pályával ellentétes irányba, hogy Ranga Péter (naná, hogy mellé ültem, kíváncsi voltam rá, mit tud) bemelegítse a gumikat: a kőkemény szlalomozás közepette összevissza verődtem az ülésben, miközben a helyiek vidáman integettek az út széléről. Aztán jöhetett a rajt, amelynél, nincs jobb kifejezés, kilőttünk, mint a rakéta. Utána mintegy három perc para… Az ekkor az agyamban átfutó gondolatok: nincs olyan isten, hogy ezt a kanyart ennyivel bevegyük; jön a lassító, fék, fék, fék, fék, fék; brutálisan gyorsul; rohadt meleg van; még öt perc, és ripityára veri a derekamat. (A nyomdafestéket nem tűrő szavakat tessék hozzágondolni.)

A Topp-csapat tagjai készítették fel az autókat
Egészen elképesztő volt. Három perc „élményautókázás” után nem kis csodálattal néztem Ranga Péterre: ők ezt képesek egy egész napon át csinálni?!
– Kemény. Nagyon meleg van a gépben, és nem véletlen, hogy sokan a bokszhoz hasonlítják a ralit. Annyi ütést kap az ember, hogy egy nap végén én is úgy szállok ki, mintha összevertek volna – mesélte Ranga Péter, majd készült a következő körre.
A hétvégén, a mecseki utakon többek között neki is szoríthatunk majd, igaz, miután utoljára tavaly novemberben versenyzett aszfalton, ráadásul az első néhány pályát illetően nincs igazán képben, túl sokat nem vár magától. Hogy ezt a kötelező szerénység mondatja-e vele, vagy valóban ilyenek az erőviszonyok, az esélyek, majd a hétvégén megtudjuk.
Az élmény mindenesetre megvolt. A zárás viszont ezek után kicsit szomorkásra sikeredett: úton hazafelé a százas tempó csigalassúságnak tűnt. Nem volt őrült motorzaj és mindenféle olaj- és benzinszag sem. Na, majd hétvégén!
Az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye pénteken délután kezdődik a Pécs Plazánál a rajtceremóniával (16.00) és a prológgal, majd szombaton indul a lényegi rész, a száguldás a mecseki szerpentinen.
FORRÁS: www.bama.hu
Mecsek Rallye – Ízelítőt kaptunk, milyen az, amikor dolgoznak a G-erők