Trefort, Pécsvárad: a nagy ellentétek gyorsaságijai

„Sikerült megcsinálni a váltókart”, tudatta örömmel, de tömören Trefort-pusztánál Wirtmann Ferenc. Ami jó hír, bár a csoda MK 2-es Ford eredményén sokat már nem tudott javítani – merthogy a páros a törött váltókarral is az élen zárta az előző szakaszokat a Historic-mezőny nyílt nemzetközi értékelésében… A mögötte következők aztán meglehetősen ellentétesen ítélték meg a 3-4., azaz a nézők elől elzárt két gyorsasági körülményeit. „Nagyon jó volt…, kicsit csúszott, de azért jó volt…, rosszabbra számítottunk, de tetszett…, ezt nevezik igazi ralipályának…, finom volt…”, fejezte ki tetszését az egyik oldal. Miközben akadtak persze a csúszós, nyálkás aszfalt miatt fanyalgók is bőven: „félelmetes…, borzasztó volt…, úgy éreztük magunkat, mint valami varacskos disznó…, borzasztó…, borzalom…, annak kellene végigmennie rajta, aki kitalálta ezt a gyorsot erre az időre…”, kontrázott az ellentábor, igazolva, hogy a ralipilóták sem egyformák. Az élmezőnyben autózók valószínűleg az első csoporthoz tartoznak, Wirtmann Ferenc legalábbis újabb két szakaszgyőzelmével azt igazolta, hogy nála minden rendben. A Ford mögé mindkét szakaszon egy Opel Ascona ért be a 2. helyre, igaz, Trefort-pusztán a svéd Stefan Helin, Roger Lindholm kettősé, Pécsváradnál pedig Gaál Ádámé és Kalapács Kornélé. A harmadik legjobb idővel pedig előbb Lévai Ferencék, majd Antonino Parisiék (képünkön) értek be. Az összetettben pedig Wirtmannék négy gyors után immár csaknem három perccel vezetnek a svéd Helin, illetve Lévaiék előtt. A HobbyCarok között Szabó Laci és Illés Péter (Lada VFTS) meggyőző fölénnyel, négyből négy szakaszgyőzelemmel áll az élen, a Fehérvári, Bencsik (Subaru), illetve Boda, Szikra (Lada VFTS) páros csaknem két perc hátránnyal követi őket az összetettben.   Historic, 3. gyorsasági, Trefort-puszta 1, nyílt nemzetközi (INT.) értékelés, az élmezőny
1. Wirtmann Ferenc - Barna György Ford Escort MK 2 8:35.7
2. Helin Stefan SWE - Lindholm Roger SWE Opel Ascona A 8:51.4
3. Lévai Ferenc - Schweighardt Gábor Opel Kadett C GT/E 8:55.4
4. Gaál Ádám - Kalapács Kornél Opel Ascona B 9:01.3
5. Parisi Antonio - D Angelo Giuseppe Porsche 911 S 9:13.7
6. Norrgǻrd Sverre FIN - Hämäläinen Reeta FIN BMW 2002 ti 9:15.4
7. Hyvärinen Jari - Hyvärinen Risto FIN Volvo 242 GL 9:34.6
8. Partanen Aaro FIN - Anni Villikka FIN Datsun 1600 SSS 9:50.8
9. Heikkilä Lauri FIN - Okker Jorma FIN Lancia Fulvia 1,6 HF 10:15.7
10. Anttalainen Pekka FIN - Rosberg Pirjo FIN Skoda Felicia Super 10:21.0
  Historic, 4. gyorsasági, Pécsvárad 1, nyílt nemzetközi (INT.) értékelés, az élmezőny
1. Wirtmann Ferenc - Barna György Ford Escort MK 2 11:40.8
2. Gaál Ádám - Kalapács Kornél Opel Ascona B 12:08.1
3. Parisi Antonio - D Angelo Giuseppe Porsche 911 S 12:11.6
4. Helin Stefan SWE - Lindholm Roger SWE Opel Ascona A 12:15.9
5. Lévai Ferenc - Schweighardt Gábor Opel Kadett C GT/E 12:17.4
6. Norrgǻrd Sverre FIN - Hämäläinen Reeta FIN BMW 2002 ti 12:50.3
7. Hyvärinen Jari - Hyvärinen Risto FIN Volvo 242 GL 13:22.6
8. Partanen Aaro FIN - Anni Villikka FIN Datsun 1600 SSS 13:29.3
9. Anttalainen Pekka FIN - Rosberg Pirjo FIN Skoda Felicia Super 14:18.8
10. Heikkilä Lauri FIN - Okker Jorma FIN Lancia Fulvia 1,6 HF 14:19.8
  Historic, összetett eredmény a 4. gyorsasági után, nyílt nemzetközi (INT.) értékelés
1. Wirtmann Ferenc - Barna György Ford Escort MK 2 48:14.7
2. Helin Stefan SWE - Lindholm Roger SWE Opel Ascona A 51:10.1
3. Lévai Ferenc - Schweighardt Gábor Opel Kadett C GT/E 51:16.5
4. Gaál Ádám - Kalapács Kornél Opel Ascona B 51:23.7
5. Parisi Antonio - D Angelo Giuseppe Porsche 911 S 53:10.1
6. Norrgǻrd Sverre FIN - Hämäläinen Reeta FIN BMW 2002 ti 54:19.1
7. Partanen Aaro FIN - Anni Villikka FIN Datsun 1600 SSS 57:44.5
8. Hyvärinen Jari - Hyvärinen Risto FIN Volvo 242 GL 57:48.0
9. Heikkilä Lauri FIN - Okker Jorma FIN Lancia Fulvia 1,6 HF 1:00:29.1
10. Anttalainen Pekka FIN - Rosberg Pirjo FIN Skoda Felicia Super 1:02:33.5 10.0
(Eredmények és idézetek a pilótáktól: rallylive.hu)
Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT