Ahogy azt már csak az időjárási körülmények is előrevetítették, a 6. gyorsasági végére be is igazolódott, hogy ez a Mecsek-rali a nagy fordulatok viadala lesz. Az első négy gyorsból kettőt megnyerő Hadikékat is utolérte ugyanis a balsors, és bár a második nyárásvölgyi gyorson még egy 11. idővel legurultak, a hatodik utáni szervizparkban már trélerre került az autó, miután a szervó felmondta a szolgálatot. (Itt csak zárójelben tesszük hozzá, hogy a Historicban egy kicsit korábban a a hobby-caros Szabóék úgy búcsúztak motorhiba miatt, hogy előtte az első négy gyors mindegyikén a leggyorsabbak voltak…)
Nem véletlenül mondogatják tehát a régi öreg ralisok, hogy nem elég gyorsnak lenni, célba is kell érni… a 2. gyors után az élre ugró, és azóta is ott tanyázó ifj. Tóth János mindenesetre ezt a taktikát látszik követni, főként nagy üldözői Hadikék búcsúja után:
– A Trefort és Pécsvárad még nagyon vizes volt, aztán Orfű felé javultak a terepviszonyok, itt kicsit lazábban jöttünk le, az elején még óvatoskodtunk. Hadikék sajnálatos búcsúja után sem nagyon változtatunk azonban korábban megszokott, saját ritmusunkon, én szeretem ugyanis mindig a saját tempómat tartani. Kockáztatni ugyanakkor ma este már biztosan nem fogunk, azt pedig, hogy holnap mi lesz, majd meglátjuk.
Janikáék legfőbb üldözője így a második orfűi gyorsot meg is nyerő Kazár Miklós lett, aki a 2. szervizparkban így vélekedett a már maga mögött hagyott kilométerekről:
– Nagyon sajnálom, hogy nem működött a fedélzeti kamaránk, nagyon a nézőknek autóztunk, ahol sok ember volt, szinte odaragadt a kezem a kézifékhez. Nagyon élveztük…
A hatból ötször a 4. helyet kibérlő, és az összetettben is ezt a pozíciót őrző Ollé Sasáéknak ugyanakkor közben akadt kis kalandjuk is: lecsúsztak az útról, kicsit össze is törték az elejét – ám a szervizparkban az autót vizsgálva már bizakodóan jegyezte meg a pilóta: nincs gond, megragasztjuk…

A hazai ralibarátok számára öröm, hogy mindkét Ranga testvér, Lacika
(képünkön) és Péter is egyre jobb időt autózik. Ezúttal ráadásul az ifjabbik, Péter áll előkelőbb helyen, igaz, bátyjának menet közben váltógondjai akadtak.
– Az autó tökéletes, csak mi is rossz gumit választottunk az elején, ám a végére egyre jobb időket mentünk, a 6. gyors után már vezetjük is a kategóriánkat, és az abszolútban is följöttünk a 6. helyre. A cél az, hogy ezt holnap is meg tudjuk tartani.
Bátyja sem áll ugyanakkor rosszul, főként a váltócserét is beszámítva, ők a 3-as csoport 3. az abszolút 9. helyén állnak.
– A két szűkön nem mentünk jól, de az autóval is van valami, nagyon remeg. Emellett próbálom megszokni az új Pirelli gumikat is, amelyeken nagyon sokat mozog az autó. Jó lenne, ha még tudnánk javítani.
ORB abszolút, 5. gyorsasági, Nyárásvölgy2, az élmezőny
ORB abszolút, 6. gyorsasági, Orfű2, az élmezőny
ORB abszolút, az összetett állása 6. gyorsasági után
(Eredmények: rallylive.hu)