Egyetlen gyorsasági erejéig a vezetést is átvette Turán Frigyes a 2. körben, miután Máré vára mellett a Szágyi elág.-nál is ő volt a gyorsabb kettejük közül.
– Letoltuk…, szerintem az autó tökéletes – fogalmazott Turán Frigyes még az 5. gyors stopjában –, változtattunk, szerintem sokkal jobb lett a kocsi, és bár kaptunk egy defektet is, a lényeg, hogy megcsináltuk a napot, így boldogok vagyunk, tette hozzá már a nap végén, a hetvehelyi gyorsot követően.
Hadik Andrásék persze nemhogy nem adták föl, de ugyancsak két délutáni gyors-győzelemmel, közte az utolsóval, máris visszavették a vezetést, így 50:36,8 perces összidővel ők várhatják az élről a vasárnap reggeli két-két golgotai és orfűi gyorsaságit.
– Egy-két dolgot elrontottam, Szágyon a kormányszervónk is elment, de úgy látom, ezzel együtt is mi vagyunk az elsők – örült az eredménylistát átböngészve a pilóta a nap végén.
Az abszolút élmezőny eleje délután is nagyjából úgy festett, mint az első körben: a nevek nemigen változtak, csak egymás között osztozott a számokon az ott száguldó hat-hét páros. Amelyek közül a végére Ranga Péterék alakítottak még egy nagyot, hiszen Hetvehelyről a második legjobb idővel jöttek le, ami azt jelentette, hogy az összetettben is előre léptek, a déli 9.-ről egészen az 5. helyig.
– Nem akarom túlfeszíteni, majd holnap autózunk egy jót, élvezni akarjuk a vasárnapot is – jelezte Ranga Péter, hogy szerinte ez a hetvehelyi idő még nem a végállomás.
Sajnos a nap szinte legutolsó pillanatai hozták a legsúlyosabb balesetet: a 61-es rajtszámú, pécsi Kálmánczi Balázs, Schmidt Balázs kettős a hetvehelyi gyorson elvesztette az uralmát az autó fölött, amely kisodródott és fölborult. A gyorsaságira a Rescue-t és a mentőket is beküldték. Friss helyszíni információnk szerint a navigátor saját maga szállt ki az autóból és nem sérült meg, a pilótát azonban a mentők kórházba szállították, információnk szerint műtétet igénylő sarokcsonttörést szenvedett.
Az utánuk még visszalévő héromból két autó már elrajtolt a baleset pillanatáig, a harmadikat mér nem engedték föl a gyorsra, ő alternatív útvonalon ért be a szervizparkba.
ORB/ORC Abszolút - Gy8 összetett eredmény | ||||||||
# | Versenyző - Navigátor #rajt.sz autó | Csop. Kat. | Idő | Kül. | km/h | |||
1. 2. | Hadik András - Deák Attila #4 Ford Fiesta R5 | 2 | 50:36.8 | 119.1 | ||||
2. 1. | Turán Frigyes - Bagaméri László #1 Ford Fiesta R5 | 2 | 50:39.4 | +2.6 +2.6 | 119.0 0.03 | |||
3. | Vincze Ferenc - Igor Bacigál #2 Skoda Fabia | 2 | 51:09.6 | +32.8 +30.2 | 117.9 0.33 | |||
4. | Kazár Miklós - Tóth Zsolt #3 Skoda Fabia R5 | 2 | 51:36.0 | +59.2 +26.4 | 116.9 0.59 | |||
5. 6. | Ranga Péter - Holczer Dániel #11 Skoda Fabia R5 | 2 | 52:22.9 | +1:46.1 +46.9 | 115.1 1.06 | |||
6. 5. | Osváth Péter - Nemes Csaba #8 Skoda Fabia R5 | 2 | 52:26.6 | +1:49.8 +3.7 | 115.0 1.09 | |||
7. 8. | Bodolai László - Popovics László #6 Ford Fiesta R5 | 2 | 52:31.5 | +1:54.7 +4.9 | 114.8 1.14 | |||
8. 7. | Kovács Antal - Istovics Gergely #14 Ford Fiesta R5 | 2 | 52:33.9 | +1:57.1 +2.4 | 114.7 1.17 | |||
9. | Trencsényi József - Verba Gábor #9 Skoda Fabia R5 | 2 | 52:58.1 | +2:21.3 +24.2 | 113.8 1.41 | |||
10. | Lencse Zoltán - dr.Kovács Annamária #16 Ford Fiesta R5 | 2 | 53:53.3 | +3:16.5 +55.2 | 111.9 1.96 | |||
11. | Hevesi István - Bottyán János #21 Mitsubishi Lancer Evo VI | 14 | 54:01.3 | +3:24.5 +8.0 | 111.6 2.03 | |||
12. | Matics Mihály - Németh Gergely #19 Mitsubishi Evo IX RS | 14 | 54:17.7 | +3:40.9 +16.4 | 111.1 2.20 | |||
13. 14. | Lovász Pál - Kürti Tamás #10 Hyundai i20 R5 | 2 | 54:29.9 | +3:53.1 +12.2 | 110.6 2.32 | |||
14. 13. | Nagy Mátyás - Németh 16V Péter #23 Mitsubishi Lancer Evo IX | 3 | 54:31.5 | +3:54.7 +1.6 | 110.6 2.34 | |||
15. | Gyarmati Ariel - Kocsis György #18 Mitsubishi Lancer Evo | 14 | 55:30.1 | +4:53.3 +58.6 | 108.6 2.92 | |||
16. | Puskádi János - Gódor Barnabás #15 Skoda Fabia R5 | 2 | 55:47.3 | +5:10.5 +17.2 | 108.1 3.09 | |||
17. 21. | Maricsek Miklós - Bán Viktor #22 Mitsubishi Evo IX R4 | 14 | 56:06.8 | +5:30.0 +19.5 | 107.5 3.28 | |||
18. 19. | Perge György - Kirnbauer Ernő #25 Mitsubishi Evo IX | 3 | 56:09.3 | +5:32.5 +2.5 | 107.4 3.31 | |||
19. 17. | Baumgartner Balázs - Baumgartner Péter #37 Mitsubishi Evo IX | 3 | 56:11.7 | +5:34.9 +2.4 | 107.3 3.33 | |||
20. 18. | Tóth Tibor - Szabó József #26 Mitsubishi Evo IX | 3 | 56:18.5 | +5:41.7 +6.8 | 107.1 3.40 |
ORC
Az ORC-értékelés érdekessége, hogy Gyarmati Ariel és Kocsis György azt követően, hogy a reggeli első gyorson az utolsó, azaz a 23. helyen zárt a Mitsubishi Lancer EVO-val, a folytatásban szinte lehetetlen meneteléssel – beleértve öt gyorsasági-elsőséget is – a nap végére egészen a 3.helyig zárkózott föl. Az élen a Hevesi, Bottyán duó áll, 16,4 másodperces előnnyel a Matics, Németh kettős előtt.
ORC abszolút eredmény | ||||||||
# | Versenyző - Navigátor #rajt.sz autó | Csop. Kat. | Idő | Kül. | km/h | |||
1. | Hevesi István - Bottyán János #21 Mitsubishi Lancer Evo VI | 14 | 54:01.3 | 111.6 | ||||
2. | Matics Mihály - Németh Gergely #19 Mitsubishi Evo IX RS | 14 | 54:17.7 | +16.4 +16.4 | 111.1 0.16 | |||
3. | Gyarmati Ariel - Kocsis György #18 Mitsubishi Lancer Evo | 14 | 55:30.1 | +1:28.8 +1:12.4 | 108.6 0.88 | |||
4. | Maricsek Miklós - Bán Viktor #22 Mitsubishi Evo IX R4 | 14 | 56:06.8 | +2:05.5 +36.7 | 107.5 1.25 | |||
5. | Strider Zoltán - Bárdos Péter #38 Mitsubishi Lancer Evo IX | 14 | 57:24.3 | +3:23.0 +1:17.5 | 105.0 2.02 | |||
6. 7. | ifj.Kerék György - Bata Zsolt #58 Lada VFTS | 12 | 58:16.5 | +4:15.2 +52.2 | 103.5 2.54 | |||
7. 8. | Bodogán Ferenc - Szarka Dávid #59 Lada 2105 | 12 | 58:37.6 | +4:36.3 +21.1 | 102.9 2.75 | |||
8. 9. | Vizelli Károly - Nagy Péter #51 Lada VFTS | 12 | 58:44.0 | +4:42.7 +6.4 | 102.7 2.81 | |||
9. 10. | Temesvári László - Soós István #43 BMW E36 M3 | 14 | 58:48.6 | +4:47.3 +4.6 | 102.5 2.86 | |||
10. 11. | Lajtai Zsolt - Matulik Máté #28 Ford RS Escort Cosworth | 14 | 59:07.4 | +5:06.1 +18.8 | 102.0 3.05 |