ORB: Turán és Hadik váltogatták egymást az élen – Kálmáncziék a legvégén szenvedtek balesetet

Turán – Hadik – Turán – Hadik… ilyen szép igazságosan osztozott meg az éllovas két pilóta a szombati második kör négy gyorsaságijának győzelmein.
Egyetlen gyorsasági erejéig a vezetést is átvette Turán Frigyes a 2. körben, miután Máré vára mellett a Szágyi elág.-nál is ő volt a gyorsabb kettejük közül.
– Letoltuk…, szerintem az autó tökéletes – fogalmazott Turán Frigyes még az 5. gyors stopjában –, változtattunk, szerintem sokkal jobb lett a kocsi, és bár kaptunk egy defektet is, a lényeg, hogy megcsináltuk a napot, így boldogok vagyunk, tette hozzá már a nap végén, a hetvehelyi gyorsot követően.
Hadik Andrásék persze nemhogy nem adták föl, de ugyancsak két délutáni gyors-győzelemmel, közte az utolsóval, máris visszavették a vezetést, így 50:36,8 perces összidővel ők várhatják az élről a vasárnap reggeli két-két golgotai és orfűi gyorsaságit.
– Egy-két dolgot elrontottam, Szágyon a kormányszervónk is elment, de úgy látom, ezzel együtt is mi vagyunk az elsők – örült az eredménylistát átböngészve a pilóta a nap végén.
Az abszolút élmezőny eleje délután is nagyjából úgy festett, mint az első körben: a nevek nemigen változtak, csak egymás között osztozott a számokon az ott száguldó hat-hét páros. Amelyek közül a végére Ranga Péterék alakítottak még egy nagyot, hiszen Hetvehelyről a második legjobb idővel jöttek le, ami azt jelentette, hogy az összetettben is előre léptek, a déli 9.-ről egészen az 5. helyig.
– Nem akarom túlfeszíteni, majd holnap autózunk egy jót, élvezni akarjuk a vasárnapot is – jelezte Ranga Péter, hogy szerinte ez a hetvehelyi idő még nem a végállomás.
Sajnos a nap szinte legutolsó pillanatai hozták a legsúlyosabb balesetet: a 61-es rajtszámú, pécsi Kálmánczi Balázs, Schmidt Balázs kettős a hetvehelyi gyorson elvesztette az uralmát az autó fölött, amely kisodródott és fölborult. A gyorsaságira a Rescue-t és a mentőket is beküldték. Friss helyszíni információnk szerint a navigátor saját maga szállt ki az autóból és nem sérült meg, a pilótát azonban a mentők kórházba szállították, információnk szerint műtétet igénylő sarokcsonttörést szenvedett.
Az utánuk még visszalévő héromból két autó már elrajtolt a baleset pillanatáig, a harmadikat mér nem engedték föl a gyorsra, ő alternatív útvonalon ért be a szervizparkba.
ORB/ORC Abszolút - Gy8 összetett eredmény
# Versenyző - Navigátor #rajt.sz autó Csop. Kat. Idő Kül. km/h
1. 2. Hadik András - Deák Attila  #4 Ford Fiesta R5 2 50:36.8 119.1
2. 1. Turán Frigyes - Bagaméri László  #1 Ford Fiesta R5 2 50:39.4 +2.6 +2.6 119.0 0.03
3. Vincze Ferenc - Igor Bacigál  #2 Skoda Fabia 2 51:09.6 +32.8 +30.2 117.9 0.33
4. Kazár Miklós - Tóth Zsolt  #3 Skoda Fabia R5 2 51:36.0 +59.2 +26.4 116.9 0.59
5. 6. Ranga Péter - Holczer Dániel  #11 Skoda Fabia R5 2 52:22.9 +1:46.1 +46.9 115.1 1.06
6. 5. Osváth Péter - Nemes Csaba  #8 Skoda Fabia R5 2 52:26.6 +1:49.8 +3.7 115.0 1.09
7. 8. Bodolai László - Popovics László  #6 Ford Fiesta R5 2 52:31.5 +1:54.7 +4.9 114.8 1.14
8. 7. Kovács Antal - Istovics Gergely  #14 Ford Fiesta R5 2 52:33.9 +1:57.1 +2.4 114.7 1.17
9. Trencsényi József - Verba Gábor  #9 Skoda Fabia R5 2 52:58.1 +2:21.3 +24.2 113.8 1.41
10. Lencse Zoltán - dr.Kovács Annamária  #16 Ford Fiesta R5 2 53:53.3 +3:16.5 +55.2 111.9 1.96
11. Hevesi István - Bottyán János  #21 Mitsubishi Lancer Evo VI 14 54:01.3 +3:24.5 +8.0 111.6 2.03
12. Matics Mihály - Németh Gergely  #19 Mitsubishi Evo IX RS 14 54:17.7 +3:40.9 +16.4 111.1 2.20
13. 14. Lovász Pál - Kürti Tamás  #10 Hyundai i20 R5 2 54:29.9 +3:53.1 +12.2 110.6 2.32
14. 13. Nagy Mátyás - Németh 16V Péter  #23 Mitsubishi Lancer Evo IX 3 54:31.5 +3:54.7 +1.6 110.6 2.34
15. Gyarmati Ariel - Kocsis György  #18 Mitsubishi Lancer Evo 14 55:30.1 +4:53.3 +58.6 108.6 2.92
16. Puskádi János - Gódor Barnabás  #15 Skoda Fabia R5 2 55:47.3 +5:10.5 +17.2 108.1 3.09
17. 21. Maricsek Miklós - Bán Viktor  #22 Mitsubishi Evo IX R4 14 56:06.8 +5:30.0 +19.5 107.5 3.28
18. 19. Perge György - Kirnbauer Ernő  #25 Mitsubishi Evo IX 3 56:09.3 +5:32.5 +2.5 107.4 3.31
19. 17. Baumgartner Balázs - Baumgartner Péter  #37 Mitsubishi Evo IX 3 56:11.7 +5:34.9 +2.4 107.3 3.33
20. 18. Tóth Tibor - Szabó József  #26 Mitsubishi Evo IX 3 56:18.5 +5:41.7 +6.8 107.1 3.40
 
ORC
Az ORC-értékelés érdekessége, hogy Gyarmati Ariel és Kocsis György azt követően, hogy a reggeli első gyorson az utolsó, azaz a 23. helyen zárt a Mitsubishi Lancer EVO-val, a folytatásban szinte lehetetlen meneteléssel – beleértve öt gyorsasági-elsőséget is – a nap végére egészen a 3.helyig zárkózott föl. Az élen a Hevesi, Bottyán duó áll, 16,4 másodperces előnnyel a Matics, Németh kettős előtt.
ORC abszolút eredmény
# Versenyző - Navigátor #rajt.sz autó Csop. Kat. Idő Kül. km/h
1. Hevesi István - Bottyán János  #21 Mitsubishi Lancer Evo VI 14 54:01.3 111.6
2. Matics Mihály - Németh Gergely  #19 Mitsubishi Evo IX RS 14 54:17.7 +16.4 +16.4 111.1 0.16
3. Gyarmati Ariel - Kocsis György  #18 Mitsubishi Lancer Evo 14 55:30.1 +1:28.8 +1:12.4 108.6 0.88
4. Maricsek Miklós - Bán Viktor  #22 Mitsubishi Evo IX R4 14 56:06.8 +2:05.5 +36.7 107.5 1.25
5. Strider Zoltán - Bárdos Péter  #38 Mitsubishi Lancer Evo IX 14 57:24.3 +3:23.0 +1:17.5 105.0 2.02
6. 7. ifj.Kerék György - Bata Zsolt  #58 Lada VFTS 12 58:16.5 +4:15.2 +52.2 103.5 2.54
7. 8. Bodogán Ferenc - Szarka Dávid  #59 Lada 2105 12 58:37.6 +4:36.3 +21.1 102.9 2.75
8. 9. Vizelli Károly - Nagy Péter  #51 Lada VFTS 12 58:44.0 +4:42.7 +6.4 102.7 2.81
9. 10. Temesvári László - Soós István  #43 BMW E36 M3 14 58:48.6 +4:47.3 +4.6 102.5 2.86
10. 11. Lajtai Zsolt - Matulik Máté  #28 Ford RS Escort Cosworth 14 59:07.4 +5:06.1 +18.8 102.0 3.05
   
Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT