ORB, 1. kör: Tízen már búcsúztak, Hadik két gyorsasági-győzelemmel vezet

A szombat délelőttöt az ORB éves ponttáblázatán első négy helyen álló pilóta közül a leghátsó, azaz 4. Hadik András, Deák Attila kettős teljesítette a leggyorsabban a Fiesta R5-tel, miután a négy gyorsaságiból kettőt megnyert.
Turán Frigyes a péntek estét még magáénak tudhatta, miután a Prológon nem talált legyőzőre, ám szombat délelőtt nem teljesen úgy alakultak a dolgok, ahogyan eltervezte, hiszen egyedül a 3. gyorson, a Szágyi elg.-nál tudott az élre kerülni a Ford Fiestával. A nyitányon, Máré váránál a 2., Mecsekpölöskén a 3., míg Hetvehelyen csak a 6. pozícióban zárt, az 1. kör végén így összességében a 3. helyen várhatta a délutánt.
– Összességében, úgy érzem jól mentünk, talán pár helyen voltam kicsit óvatosabb, mivel nagyon keménynek éreztem a kocsit. De a folytatásban rákapcsolunk – vont rövid mérleget, egyben a folytatást is előrevetítve a pilóta.
A szombati nyitószakaszon a Velenczei, Szedő kettes Fabia R5-öse volt a sztár, hiszen a mögöttük érkező Turánékra is 5,9 másodpercet mértek, a 6. Kazárék pedig már 13,3-ra maradtak le mögöttük. Sajnos azonban kérészéletűnek bizonyult a dicsőség: már a következő szakaszon, Kisvaszarnál egy letörést túlzottan fiatalos lendülettel vettek, amely megdobta őket, a kaland így az árokban végződött. A pilótáknak szerencsére nem esett bajuk, ám az autó annál súlyosabb sérüléseket szenvedett... (képünkön).
Kétszeresen is örülhetett viszont a délelőtti menetelésnek a Hadik, Deák duó, amely a Fieste R5-öst Mecsekpölöskén és Hetevehelyen is az élen tartotta.
– Minden rendben van, próbáltam felvenni a ritmust, de a folytatásban ezt még fokozni is szeretnénk – mondta a pilóta még az elején; és úgy tűnik, eddig tartja is magát az elképzeléséhez.
A pécsi Ranga Péter, Holczer Dániellel az oldalán kissé elégedetlenül nyilatkozott a szervizparkban, miután a legjobban a hetvehelyi gyors sikerült nekik, ahol az 5. időt jegyezték.
– Tulajdonképpen semmi sem úgy ment, ahogy szerettük volna… Hiba volt a rövid váltót választani, ahogy a tavalyi beállítással ellentétesen a futómű is túl keményre sikeredett, összevissza dobált bennünket, folyton lementünk az útról. Remélem, most a szervizben sikerül mindent helyre tenni, és megkezdhetjük végre a felzárkózást!
Nem véletlenül jegyezték meg egyébként többen is még az elején, hogy ezek a pályák valószínűleg az utóbbi esztendők legnehezebb Mecsek-rali-terepei, a gyorsaságik ugyanis sokak elé állítottak leküzdhetetlen akadályt, az 59 fős rajtlista ugyanis a 4. gyorsasági végére 49-re fogyatkozott. A Rescue-autónak is akadt dolga, a Fehérvári, Bencsik páros Subaru Imprezája a Szágyi elág.-nál kigyulladt ugyanis; szerencsére személyi sérülés itt sem történt.
Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT