ORB: A prológon Botka volt a leggyorsabb – de a verseny csak most kezdődik

Több ezer néző előtt a Botka, Mesterházi kettős Skoda Fabia R5-öse teljesítette a leggyorsabban a prológot a Pécs Plaza parkolójában.

Miközben fönt a Mecseken a Historic mezőny pénteki első gyorsaságijain maradt még bőven hely a gyorsaságik menti erdőszéleken, idelent, a Pécs Palaza parkolójában az ORB-autók számára kialakított prológ pályáját sűrű, tömött sorokban állta körül a szurkolósereg.

Az óriási közönségsiker igazolta, nemcsak sportszakmai, hanem marketingszempontból is jó döntés volt a repülőtérről visszatérni a városba, hiszen a környéken szinte mozdulni sem lehetett, rengetegen voltak kíváncsiak erre a valóban látványos show-ra, amely most is remek szórakozást nyújtott a kilátogató ezreknek: mindenki testközelből csodálhatta meg a pilóták ügyességét, s képet kaphatott arról, milyen erő rejlik ezekben a versenygépekben.

A klasszikus ralis közhely szerint ugyanakkor nem mindig az a legeredményesebb, aki a legjobban tudja/meri nyomni a gázt, az autó üzembiztossága ugyanilyen fontos, hiszen a győzelemhez legelőször is célba kell tudni érni. Valószínűleg e gondolat villanhatott be Herczig Norbert és társa, Bacigal Igor fejébe, amikor a piros lámpa elalvásakor a kuplungról leugorva azonnal ki is aludtak az autó összes fényei, a Skoda Fabia R5-ös pedig hosszú másodpercekig álldogált a rajtban áram nélkül. Szerencsére végül sikerült újra életet lehelni az autóba, ám a késés azt jelentette a párosnak, hogy a prológ eredménylistáján csak a 44. idővel szerénykedhettek a sor vége felé.

Akadtak persze problémái másoknak is, a Szabó, Kaluzsa duó Ladájának például a bal hátsó kereke esett ki menet közben, míg tíz versenyzőpáros pályatévesztés miatt kapott végül egységesen 5 perces megállapított időt.

A leglátványosabban természetesen most is a hátsókerekesek, elsősorban a Ladák szlalomozták végig a pályát, ám a kilinccsel előre csúszkálás általában és most sem az időeredményeknek kedvezett. A tudás mellett az erő is alapfeltétel még a prológon is, nem véletlen, hogy a 13 leggyorsabb időt elérő párosból 11-en R5-öst kormányoztak, mindössze két Lancer EVO (Gyarmati Arielé és Matics Mihályé) tudott beférkőzni e sorba.

A prológ leggyorsabbja végül a Botka Dávid, Mesterházi Márk duó lett, 1:08,2 perces idővel, majd Turánék, Lovászék és Bodolaiék után a különben a végső mecseki győzelemre is aspiráló Hadik András, Kertész Krisztián az 5. idővel zárta az első R5-ös ötös sorát.

Az ORB és ORC mezőny számára tehát szombaton kezdődik meg az „igazi” száguldás a mecseki pályákon. Előbbi sorozatban nagy csata várható a regnáló bajnok, Herczig Norbert és Hadik András között. Bár nem a Mecsek Rallye a szezon utolsó versenye, a jelenlegi állás miatt arra is van esély, hogy már most eldől, ki lesz az idei idény bajnoka.

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT