Ranga Péter remekelt az első Miskolc-raliján

A rajongók legnagyobb örömére a szokásos vasakon kívül 16 R5-ös raliautóval szálltak harcba az Országos Rallye Bajnokság miskolci évadnyitó futamán. A két pécsi reménység, Ranga László és Ranga Péter az első nyolcba jutást tűzték ki célul, amit teljesítettek is.

Az évtizedes tradícióval bíró miskolci salakmotoros pálya lelátóin telt házas prológgal startolt az évadnyitó HELL 23. Miskolc Rallye, az Országos Rallye Bajnokság első versenye. A látványos nyitány után két nap alatt 14 nagyon nehéz gyorsasági szakaszt, összesen 169,6 kilométert abszolváltak a pilóták. A Rali1 57 indulójából huszonheten, a Rali2-es mezőny 47 indulójából harmincan értek célba, a Historic mezőnyből pedig 19-en jutottak el a célvonalig. A legtöbb párosnak a durva kavicsfelhordások adták fel a leckét.

A Pécsről elzarándokolt nézők figyelme főként a Ranga testvérekre irányult, akik két egyforma Skoda Fabia R5-össel álltak csatasorba. Ifj. Ranga László debütált a szupervassal, így tanulóversenynek szánta ezt a futamot, szoknia kellett a Skoda Fabia R5 fantasztikusan jó menettulajdonságait, s az új navigátorral, Tóth Imrével a megfelelő összhang kialakítását.

Sokakhoz hasonlóan a 11. gyorsaságit tartották szörnyűnek, aszfaltútra írták az itinert, de a felhordások miatt jóformán murvagumikkal lehetett csak eredményesen végigautózni rajta. Óvatos autózással végül a tervezett abszolút 8. helyre érkeztek, ami az R5-ösökkel zsúfolt, hazai pályaismerettel rendelkező, neves párosokkal tűzdelt mezőnyben igen dicséretes eredmény.

Öccse, Ranga Péter élete első Miskolc-ralján szintén megfontoltan kezdett, végül a ragyogó abszolút 4. helyen végzett.

– Vasárnap a helyi pilóták közül előttünk haladó Kazár Mikit műszaki hiba hátráltatta, a másik helyi menő, Hadik Andris pedig egy lassítónál leütötte a Fiesta R5 elejét – mesélte Péter. – Mindketten megjavították a hibát és folytatták, de így eléjük kerülhettünk. A Kánó–Ragály gyorsasági szakasz kritikán aluli volt, a sok útleszaladás és kátyú miatt szerintem alkalmatlan a versenyzésre. Az egész rali során az aszfaltpályák felhordásosak lettek, s amikor közel 200-as tempónál ráfutottunk kavicsfelhordásra, keresztbe fordult az autó, szerintem az égiek többször nyúltak le értünk. Csapatunk jó eredményként könyvelte el abszolút 4. helyezésünket.

Az ORC-értékelésben a pécsiek veteránja, Keszler Mátyás Audi „öreglánya” sajnos csak a prológot és az első gyorsaságit bírta szusszal, a befecskendező elektronika később megadta magát.

A Herczig, Bacigál bajnokpáros biztonsági autózással nyerte végül a versenyt. A világbajnoki futamokon edződött Turán Frici ezúttal egy rutinos hölgynavigátorral, Farnadi Ágival a jobbján nagyon pontos, íven autózással vezette Ford Fiesta R5-ösüket a dobogó 2. fokára.

A 6. gyorsaságit és 72,8 km-es össztávot futó Rali2-ben pécsi páros indult, Leitgéb Juditék célba értek, de nem értékelték őket, Neukirchnerék, itt a Csomós, Nagy páros nyert, míg a Historicban legyőzőre mostanában aligha találó Wirtmann, Barna kettős remekelt a bivalyerős Ford Escort RS-sel.

 

Eredmények, abszolút:

  1. Herczig N., Baczigál I. (Skoda Fabia R5)
  2. Turán F., Farnadi Á. (Ford Fiesta R5)
  3. Vincze F., Bazsó A. (Skoda Fabia R5)
  4. Ranga P., Szőke T. (Skoda Fabia R5)
  5. Ranga L., Tóth I. (Skoda Fabia R5)

 

(A cikk a Pécsi Hírek 2017/14. számában jelent meg.)

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT