Ranga-siker az évadnyitó orfűi futamon

A 10. orfűi, egyben idei hazai évadnyitó futamon ugyan kisebb volt a sprintes mezőny, látvány és izgalom mégis bőven akadt. A Ranga Motorsport abszolút győzelemmel debütált az A123 TESZT RALLYE Sprint az RRC Kupáért zajló futamon.

 

A123 Teszt Rallye 2017.
 

A versenyen sem 2016 abszolút bajnoka, Géringer Zoltán, sem a legeredményesebb pécsi pilóta, a tavalyi abszolút 2. helyezett Kiss Roland nem állt rajthoz, és Szauer Gergőnek sem szurkolhattunk. Az MNASZ új biztonsági szabályzata miatt komolyan leapadt a sprintes mezőny, így hét kilométeres Orfű–Abaliget–Orfű szakaszon kevesebben álltak rajthoz. A távot összesen ötször teljesítették, kevesebb lassítóval, mint az elmúlt két évben. Így jóval élvezetesebb volt a verseny, amit a licences versenyzőknek kiírt tesztrali tett még látványosabbá. Ám még így is mindössze 63 indulóból állt a mezőny, ami feleannyi résztvevőt jelent a korábbi évekhez képest.

A kora reggeli esős pálya azonnal áldozatot követelt: a pécsi László Martin Újvári Szabina navigátorával pördült az árokba, egy fa rombolta le Citroenjüket. Történt még pár kicsúszás, megpördülés, de komolyabb baleset nélkül zajlott az évadnyitó sprint. A szövetség új technikai szabályzata eredetileg 2018-ra tette a kötelező biztonsági felszerelések beszerzésének határidejét, ám váratlanul két héttel a verseny előtti időpontra változtatták, emiatt a mezőny egyharmada nem tudott rajthoz állni. Ők a futam szünetében rövid és csendes bukósisakos demonstrációt tartottak a rajtnál, s kijelentették, ha marad a szigorítás, a jövőben sem fognak versenyezni, ami pedig a sprintversenyek halálát jelentheti.

A123 Teszt Rallye 2017.

 

A maradók közül a Gubinszki, Szabó duó hamar beleszokott az új Lada VFTS-be, mesteri autózással nyerte a MARB abszolútot. Az egykori szovjet márka 50. jubileumára a pécsi Molnár testvérpár – a pilóta Zoltán és a navigátor György – a régi időket idéző bivalyerős Gruppe B-s példányt épített. 1600-as, két 45-ös Weber karburátoros motor, 6 sebességes váltó és egy Ford MK1 Mexico típusú végáttétel repítette a vasat, ám épp spéci gumikra nem tellett már, így csak a MARB abszolút 2. helyét tudták megszerezni.  A 3. helyre is a szovjet márka tuningolt változata érkezett a Hulmann, Molnár kettőssel. Nagy várakozás előzte meg a licencesek futamát. Ranga László, Ranga Péter és Ollé Sasa is egy-egy Skoda Fabia R5-tel indult. Bár Ollé Sasa is nagyon igyekezett – második lett –, de Ranga Pétert nem lehetett legyőzni.

 

A123 Teszt Rallye 2017.

Ranga Péter elmondta, a reggeli vizes úton hideg gumikkal óvatosra vették a kezdést, a harmadik futamtól kezdtek gyorsítani.

– A verseny tökéletes volt tesztnek, háromféle útfelületen, háromféle gumival szerezhettünk tapasztalatokat a közelgő Miskolc Rallye-ra. Végül az öt futamból ötöt nyertünk. Testvérem, László a Fabiával az abszolút 4. helyre futott be, ami nagyon biztató eredmény – mondta. Abszolút 3. a Maricsek –B án páros lett egy Mitsubishi Lancer Evo 9 R4-essel.

 

Jó hír MARB bajnokságból kiszorult versenyzőknek is: április elsején – nem tréfa! – újra indul a Pécs Plaza Szlalom versenysorozat. Király Gábor húsz éve rendez ügyességi szlalomversenyeket Pécsen és környékén. Ő rendezte az első orfűi sprintfutamot is. Versenyzőként többször indult a ralisprint bajnokságban, a pécsi-orfűi hegyi versenyeken, valamint a Rali1-es bajnokságban. A Pláza nyugati parkolójában 8 órától lehet nevezni a helyszínen, a futamok 10 órakor kezdődnek és 17 óráig tartanak. A tervek között szerepel egy további futam megrendezése is augusztus 19-én, amely a Dunántúli Szlalomverseny Kupa egyik állomása lesz óriási nevezői létszámmal.

(A cikk a Pécsi Hírek 2017/12. számában jelent meg.)

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása