Megalakult a Ranga Rally Team

Országos médiafigyelem kísérte az idénynyitó orfűi sprintfutam előtt a Ranga Rally Team 2017-es évadnyitó sajtótájékoztatóját. Két Skoda Fabia R5-ös paripával, neves navigátorokkal, profi csapattal vágnak neki a fiúk az idei Országos Rallye Bajnokságnak.

 

Ifjabb Ranga Laci és Péter mentora, Topp Zoltán úgy döntött, hogy 2017-től a profizmus felé tereli a fiúkat. Ennek látható jeleit is bemutatták: mindkettőjük egy-egy csúcskategóriás, teljesen egyforma gyári építésű Skoda Fabia R5-ös raliautóval vehet részt a hazai bajnokságban. A további siker reményében két neves bajnoknavigátorral és egy sokat tapasztalt csapatvezetővel is kibővült a csapat. A részletekről a Ranga fiúk számoltak be lapunknak.

 

ranga-peti

 

Péter: – Jobbomon Szőke Tamás kétszeres magyar bajnok navigátor ül idén, aki korábban a többszörös ralibajnok Kazár Miklós mellett, az elmúlt két évben pedig az ugyancsak sokszoros magyar bajnok Ifj. Tóth János mellett dolgozott a sikerért.

Laci: – Mellém a háromszoros magyar bajnok navigátor, Tóth Imre száll be, aki hosszú évekig szintén Tóth Janikával alkotott egy párt, de ment Botka Dáviddal, Bútor Robival, Turi Tomival is. Mindketten, Tomi és Imi is rendkívül tapasztalt, komoly szakmai tapasztalattal bíró navigátorok, új csapatunkban a pályafelírás és a gyorsasági itiner diktálásán kívül is nagyon sok fontos feladat hárul rájuk.

 

img_2027

 

Péter: – Húszfősre bővült a csapatunk, hiszen komoly logisztikát igényel a két versenyautó szállítása, a csapatszállás foglalása, és minden egyéb adminisztrációs szervezési és menedzselési feladat. Továbbra is a Topp Cars Rallye Team szerelői alkotják a szervizcsapatot. Emellett egy sokat tapasztalt szakember, Szőke Tomi jobbkeze, Toplenszki Tibor lesz a csapatvezetőnk, aki többszörös magyar bajnokok – Benik Balázs, Kazár Miklós, Ifj. Tóth János – sikereinek kovácsa. Ő és Topp Zoli védőszárnyai alatt nagy reményekkel vágunk neki az idei bajnokságnak, minden feltétel adott a sikerhez.

 

ranga-laci

 

Laci: – Mindkét Skoda Fabia R5-ös egyforma, a Skoda Motorsportnál fejlesztett és készült 1600-as, 300 lóerős turbófeltöltős motor. Ötsebességes X-Trac szekvenciális váltó jellemzi: nem kell kuplungolni, sem gázt elvenni, a villámgyors váltást mikrokapcsoló végzi, a négykerekes hajtáslánc is a Skoda Motorsport műve, aszfalton 18 collos, murván 15 collos kerekekkel. Versenyen még nem vezettem, Peti tavaly vitt vele a műhely közelében, de mivel én a jobb oldalon félek, pár kilométert én is hajthattam a műhelytől oda-vissza. Nagyon tetszett!

Péter: – Idén csak a magyar bajnokságban, de egységes dizájnnal jelenünk meg, alapvetően a kék szín dominál az autókon. Ha igaz, hogy a bajnokságban lesz vagy tizenöt R5-ös raliautó, Lacival nemcsak egymás ellen kell autóznunk, de a másik tizenöt nagyon kemény autó ellen is. Igaz, hogy a mecseki pályákon könnyebb dolgunk van, szinte betéve ismerjük az itteni gyorsaságikat, ám például a miskolci vagy más, tőlünk messzebbi pályáknak ugyanígy megvannak a helyi élversenyzői, nekik azok az otthoni pályáik. Az abszolútban az első nyolcba kerüléshez nagyon klappolni kell mindennek. Döntő lesz, hogy mennyire tudjuk magunkra hangolni a versenyautót.

Fekete Kálmán

(A cikk a Pécsi Hírek 2017/11. számában jelent meg.)

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása