Az Audi Quattrók pécsi építőjére a gyár is felfigyelt

Még az Audi-gyár is a pécsi autószerelőt keresi, ha speciális, rég nem gyártott alkatrészre van szükség. Mérai Róbert 1982 óta nemcsak sportbíró és versenyző, de raliautókat is épít. Eddig 14 Audit épített újjá egyedi elképzeléseket megvalósítva. Legutoljára a 2010-es Mecsek Rallye-n a jelenlegi Gr. 4-es Audi Urquattrojával láthattuk, amivel némi szünet után 2017-ben ismét rajthoz áll.

robi-jo-gazdaja-a-32-eves-quattronak

 

– Miért pont Audi lett a nagy szerelem?

-1987-ben az első pécsi hegyi Eb két futam szünetében vittek egy Audi versenyautóval, ami meghatározó élmény volt. Öt év múlva tudtam megvenni első, 1,9-es első-kerékhajtású Audi Coupém, ebből építettem 2 literes, injektoros raliautót. 1998-ban indultam vele először a Vasas-Zobák közti amatőr ralin. Csak kerékkulcsot csavarhúzót és egy 3-as imbuszkulcsot vittünk, sosem szereltünk verseny közben. A mezőnyben gyengének 2,2 literes szívó motorjának a mezőnyben gyengének mondható 138 lóerejét később 170 lóerő fölé vittük. Kiszélesített sárvédőket, 2,2-es turbós motort kapott, de egy terepjárós összetörte. Így adtam el külföldre.

 

apolni-kell-a-32-eves-veterant

– Kesergés helyett újabb Audikat kezdtél építeni, amire a gyár is felfigyelt.

– 2008-as ausztriai Audi találkozón kapott el újból a márka varázsa. Quattrommal az érdeklődés középpontjába kerültem, sokan vásároltak volna a sajátjukhoz alkatrészeket, de akkoriban rajtam kívül nem sokan gyártottak. Rám talált az Audi Sport és futóműalkatrészeket vásároltak tőlem. Minden darabot átvizsgáltak, mielőtt átvették.

– Mennyi idő alatt készült el egy-egy Audid? 

– Fél és egy év között. Karosszérián kívül a futóművet, a motort, hajtáslánc részegységeket én építettem. Menetkészen kerültek ki tőlem az autók, az S1 E2-es volt a leghíresebb újjáépített modellem, Németországba, Svédországba, Olaszországba kerültek.

 

002

– Családi problémák miatt szüneteltetted a versenyzést, de most ismét készülődsz. 

– Évek óta záró autóként megyek a Mecsek Rallye-n és néhány sprint futamon. Sokan emlékezhetnek még a tavaly eltűnt korábban boldog kis szőke legénykére, a fiamra, aki jött velem 2014-ben Mecsek Rallye-n a fehér Gr. B-s Audi Quattro záró autóval. Tartotta a kapcsolatot menet közben a versenyirodával, vidámságával felüdülést hozott a versenyirodába és sportbíróknak. Eltűnése országos botrány lett, a hatóságok jelenleg csak bizonyítatlan információk alapján valószínűsítik a hollétét. Ez is nagyban hátráltatott, de 2017-ben ismét már a mezőnyben szeretnék rajthoz állni ezzel a Quattroval, olyannal, amivel anno Michéle Mouton világbajnoki futamokat nyert.

 

img_9324-2

A németországi MaxLrain-i Historic futamon és a Német Urquattro Klub találkozóján kiállított Audijának adatai: 5 hengeres soros, hengerenként kétszelepes, 2172ccm-es, turbófeltöltős, 1,6 bár töltőnyomásnál 310 lóerős. 5 sebességes szinkronos rövid váltó. Összsúlya 1160 kg. 280 mm-es hűtött féktárcsák. Futómű: állítható magasságú cső lengőkarok, elől-hátul stabilizátorok. 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, végsebessége 200 km/h.

(A cikk a Pécsi Hírek 2017/7. számában jelent meg.)

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT