Tovább bővül a dél-dunántúli ralisprintbajnokság

Negyven nappal az idei tervezett rajt előtt sajtótájékoztatón jelentette be több újdonságot tartogató terveit az MNASZ déli régió ralisprintkupájáról. Amely kapcsán több helyi ralis szervezőcsapat régóta várt összefogásáról is szó esett.

A hazai – és valljuk be, részben a regionális – autósport-társadalom nem éppen a példamutató összefogásáról volt híres. A baranyai autós futamok szervezőit nemhogy ellenségeknek, de még ellenfeleknek sem neveznénk ugyan, az viszont kétségtelen, hogy a közös munkában rejlő számtalan előnyt sem igyekeztek túlzottan kihasználni.

total

 

Legalábbis eddig. Amint ugyanis a múlt csütörtök délutáni sajtótájékoztató több megszólalója is előrevetítette, idén változhat ez a helyzet. Első lépésként a korábban a két évtizede a Marco Racing Team és a Balatoni Rallye Team által életre hívott és azóta folyamatosan fejlődő, egyre nívósabb körülményeket teremtő, mára országos példává érő dél-dunántúli ralisprintkupa (korábban bajnokság) kapcsán.

Ahogy bevezetőjében Nagy Csaba, a megyei közgyűlés elnöke, egyben a Mecsek-ralik rendezőbizottságának vezetője kifejtette, a jelenlévő raliszervezők együttesen szeretnék fejleszteni a sportágat, egyben támogatni akarják a tehetséges helyi fiatalokat, akár országos szinten is példát mutatva az együttműködéssel. Rögtön hozzátéve, hogy a ralisprintsorozat három rendezője máris tett egy felajánlást, amely szerint egész éves szereplése alapján az idény végén kiválasztanak egy versenyzőpárost, amely a 2018-as Mecsek-ralin előfutóként állhat majd rajthoz.

– Ez lesz a tizenkilencedik évünk a sprintsorozatban, amelyet nevezhetünk amolyan belépőnek a rali világába – fogalmazott Markó Tibor, a rendező Marco Racing Team vezetője (a másik rendező, Balatonyi Árpád betegsége miatt nem lehetett jelen). – Nálunk akár előképzettség nélküli pilóták is kipróbálhatják vezetési tudásukat, ami persze nem azt jelenti, hogy őrülten száguldozni vagy esni-kelni kell az erdőben. Ebben az amatőr sorozatban régebben évente tíz, az utóbbi időben hat versenyt tartottunk. Az idén, miután csatlakozott a rendezőgárdához a PSN Zrt. is, ők a tervek szerint kora ősszel egy további futamot is tető alá hoznak, így hétre bővül a szám, újabb lehetőséget teremtve a helyi amatőr ralipilótáknak a pontgyűjtésre. Ahogy a résztvevők és a nézők megszokhatták, a mezőny most is Orfűn kezdi az idényt, ezúttal március 18–19-én ülhetnek először volánhoz a versenyzők.

– Látjuk, milyen népszerű ez a sorozat, ezért is öröm számunkra, hogy részt vehetünk benne, s tovább színesíthetjük a versenynaptárat – egészítette ki szervezőtársát Vári Attila, a PSN Zrt. vezérigazgatója. – A magunk lehetőségeihez mérten igyekszünk egyben az utánpótlásképzéshez is segítséget nyújtani, s mindent megteszünk azért, hogy az idei együttműködés egy hosszabb távú közös munka első lépése legyen. Fontosnak tartjuk azt is, hogy mivel a dél-dunántúli viadalok népszerűek az ország más tájairól érkező versenyzők előtt is, e bővítéssel, ha kicsiben is, de szűkebb pátriánk idegenforgalmának fejlesztéséhez is hozzájárulhatunk.

 

Mindketten a bajnoki címre hajtanak

A sajtótájékoztatón két jeles helyi pilóta is jelen volt: Kiss Roland és Kaltenecker Ádám tavaly ádáz csatákat vívott egymással a ralisprint-pályákon, mindketten a győzelmi trófeáért küzdöttek.

 

kaltenecker-1

– Tavaly a címvédés volt a célunk, de sajnos összetörtük az autót, idő kellett a rendbetételéhez. Ennek ellenére megvolt az esélyünk az elsőségre, de végül nem jött össze. Az idei tervünk hasonló a tavalyihoz, most is győzni akarunk – emlékezett a végül elvesztegetett cím okaira, de máris a jövőt építve Kiss Roland, aki most is a megszokott Ladával vág neki a sorozatnak. Hozzátette, hogy a ralifutamokénak alig harmadát kitevő, maximum ötven kilométeres össztáv nem kedvez a taktikázásnak, itt tényleg sprintelni kell az elejétől a végéig (ahogy a sorozat neve is mutatja…).

– Reméljük, hogy több sikerrel járunk, mint tavaly, amikor a legutolsó verseny legutolsó gyorsaságiján estünk nagyot, amivel el is szállt az esélyünk a bajnoki címre. Pedig csak négy tized volt köztünk, nem volt mese, nyomi kellett a gázt. Bízom benne, hogy idén elkerülnek a problémák és nyerünk – fogalmazott Kaltenecker Ádám.

Szűcs Zsolt

(A cikk a Pécsi Hírek 2017/5. számában jelent meg)

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT