2016-ban régi nagy álma vált valóra Merencsics Árpádnak, a Historic Hobby Carban ugyanis nemcsak géposztály, de abszolút bajnok is lett hölgynavigátorával, Szemmelroth Anettával.
- Régóta vártátok a sikert, pedig tavaly sok technikai probléma és kaland tarkította az éveteket.
- Kaland mindig akad. A Salgó Rallye utolsó gyorsaságijáról leértünk a STOP állomásba, boldogan konstatáltuk, hogy megnyertük a kategóriát. Az etapon a szervizünk minden rendben talált, majd egy váltás után nekiállt „zuhogni” a váltó, mintha kalapáccsal verték volna. Letört egy fog a váltóban, de szerencsére így is sikerült megnyernünk a kategóriát. Az 50. Mecsek Rallye első napján rossz időket autóztunk. Másnap jó féktávokkal, a Suzuki sebességhatárán autóztunk, amikor az orfűi körgyorsaságin felrobbant a motor s kiállni kényszerültünk. Nagyon jó időket mentünk addig az abszolútban is.
- Csapatodban vidám a hangulat…
- Általában négyen, vagy, ha jön a párom, öten megyünk. Legfontosabb szerelőink, édesapám, id. Merencsics Árpád, és Szabó „Szasza” Krisztián. Szaszát ralin ismertem meg, családi szintű jó barát, a csapat bohóca. Köszönettel tartozom mindkettőjüknek! Édesapám is autóversenyző volt, ő fertőzött meg az autósporttal. A ralizást szüneteltetni lehet, de abbahagyni soha. Ez egy olyan szerelem, ami egy életen át elkíséri az embert.
- Trabanttal kezdted 2005-ben Pécs környéki sprinteken, majd Suzukira váltottál.
- Trabant volt az első autóm, ami később versenyautó lett. Apu is versenyzett Trabival, volt megfelelő háttérismeret. Ezért több évig csak a Trabival sprinteztünk. Annak lelke van, simogatni, becézgetni, tologatni kellett reggelente, hogy mindkét henger elinduljon, nehogy megszívja magát a motor, és ne szereléssel kezdjük a napot. A nézők térdelve integettek az autónak! De hatalmas a különbség: a Suzuki nagyon gyors, megbízható, még japán konstrukció. Futóműve, fékje, motorja, úttartása, mindene jobb, jól autózható.
- A versenyautótok egy Suzuki Swift GTi MK1 1986-ból, ez a típus korábban híressé vált.
- Nobuhiro Tajima a Pikes Peak amerikai hegyiversenyen rekordidővel nyerte vele kategóriáját, s az erős B csoportos autók között abszolút 15. helyezést ért el. A miénk soros, 4 hengeres, 130 lóerős, programozható számítógéppel. Első kerékhajtás, tolókerekes váltó, sperdifi, elől hűtött tárcsafék, 4 dugattyús féknyereggel, hátul dobfék jellemzi. A futómű elől-hátul állítható magasságú és keménységű. Most új Suzuki GTi-t építünk a Historicra, külföldi versenyeken is szeretnénk vele megméretni magunkat.
Meglepetés a nagyközönségnek.
Ranga László emlékének is adózva ereklyéjüket, az egykori legendás csúcsmodell Lancia Delta Integrale-t tesztelik idén, főként pécsi pályákon.
(A cikk a Pécsi Hírek 2017/5. számában jelent meg.)