Kiss Feri nagy visszatérésre készül

Lázban ég a magyar ralitársadalom, miután Kiss Ferenc bejelentette, hogy hosszú szünet után 2017-ben visszatér a ralipályákra. Őt annak idején Ranga László szemelte ki utódjául mint kiugró tehetséget. Feri kétszeres abszolút magyar bajnoki és 12 egyéb győzelmet szerzett. Őt és leendő navigátorát, Patkó Gergőt faggattuk jövőbeli terveikről.

Feri, hány év kihagyás után tértek vissza, és milyen autóra esett a választás?

Legutóbb 2005-ben három versenyen, Miskolcon, Kassán és Szombathelyen álltunk rajthoz egy Hyundai WRC-vel. Az idei évben viszont elmentem pár tesztre, ahol vezethettem R5-ös versenyautót, ami szikrát adott a visszatérésemhez. Azt éreztem, hogy amíg kihagytam pár évet, a fejlesztések sokkal inkább abba az irányba mentek, hogy „puhábbak” lettek a versenyautók, vagyis ezt a mai technikát nagyon jó vezetni.

kezdetben-ranga-laszlonal-a-mol-csapatban-kaptak-nagy-lehetoseget

 

Ismerve a jelenlegi kemény hazai mezőnyt, mi a célotok: benne lenni, netán nyerni az abszolútban, vagy inkább visszaszokó, mondjuk így, “tanulóév” lesz 2017?

– Nem tanulóévnek szánjuk, mert szeretnénk eredményesen versenyezni. Azért azzal is tisztában vagyunk, hogy ennyi kihagyás után kell valamennyi idő, hogy újból visszanyerjem a régi formám. Azt is tudom, hogy az élmezőnyben nagyon sok olyan versenyző van, akik már évek óta mennek, ami nagyon sok előnyt jelent számukra. Még nem láttuk a 2017-es versenynaptárat, nem tudjuk, mivel kezdődik a bajnokság. Félinformációk szerint a Miskolc Rallye-val, annak azért örülnék, mert ott többször is versenyeztem, nagyon szeretem azokat a pályákat, de ha Egerrel kezdődne, az is tetszene.

 

Kik számítanak a mezőnyben a legnagyobb ellenfeleknek, és miért?

– Idén sokat néztük az eredménylistákat, követtük a versenyeket, a Mecsek Rallye-n több helyen is kint voltunk. Sok gyors versenyző van a bajnokságban, és a technikák is megállnák a helyüket bárhol Európában. Mindenkit komoly ellenfélnek tekintünk, aki gyors és felkészült. Előszedtem és megnéztem pár korábbi belső felvételemet, úgy érzem, hogy néhány komolyabb vezetési teszt fog igazán nagyot lendíteni az önbizalmamon. Sokat vezettem gyors autókat, kipróbáltam R5-ös raliautót is. Úgy éreztem, hogy ezeket a mai autókat sokkal könnyebb vezetni, jól éreztem magam benne. Inkább a versenyautó jó beállításával szeretnék többet foglalkozni.

subaru-wrc-vel-a-miskolci-kozonseget-is-elkapraztattak

Gergő, te hová kalibrálod magatokat a jövő évi visszatérésben?

– Kiss Ferire mindig úgy tekintettem, mint olyan tehetségre, akiből 10–15 évente egy születik. Márciusban, amikor kiszálltam ifj. Érdi Tibor mellől, azt mondtam, abbahagyom. Illetve vannak hárman, akik ha felhívnak, hogy menjek, igent mondok. Feri felhívott és jöttem. Bízom benne, hogy gyorsan beleszokik újból a versenyzésbe. A bizalmam maximális!

 A régi és a mai itinerírásban vannak-e különbségek, s ha igen, milyen változásra kell készülnöd?

– Minden pilóta picit másképp diktálja az itinert. Amikor Tóth Janikával mentem, sebességi fokozatokra írtuk fel a kanyarokat, míg korábban mindig kanyarerősséget diktáltam. Néztem Feri belső felvételeit, figyeltem, hogy milyen információkra lesz szüksége, szerintem nem lesz gond.

 Keretesbe: Patkó Gergő 2000-ben kezdte Király Gábor, majd Notheisz Attila oldalán. Zsolt Dániellel 2 magyar bajnoki címet szereztek, belekóstolt a külföldi ralikba is. Egyversenyes felkérések után 2009-ben Tábori József (jelenlegi csapatvezetőjük) felkérésére indult a Miskolc Rallye-n ifj. Tóth János, 2012-ben pedig Talmácsi Gábor navigátoraként.

2015–2016: ifj. Érdi Tiborral az Eb-n két 2., egy 1. és év végi 4. hely.

 

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT