A kozármislenyi ikertestvérpár hadat üzent az élmezőnynek

Baumgartner Balázs és testvére, Péter az 50. Új Ház Centrum Léta Ker Mecsek Rallye-n már megvillantott egy Subaru Impreza nevű fénykardot, jelezvén az élbolynak, hogy a jövőben számolhatnak velük is. Bemutatjuk a pécsi ralisportot egy álomautóval erősítő pilótát.

 img_0694

Balázs: – 37 éves vagyok, büszke apuka, kétéves kislányommal, gyönyörű feleségemmel élünk Kozármislenyben. Nagyjából 2005 telén kezdődött nálam a ralimánia, amikor Balatonyi Árpi pécsi VFTS-legenda elvitt egy körre egy utcai Ladával. Nekem kell az adrenalin, mondtam. Aztán ő építette az első igazi Lada VFTS-ünket, testvérem támogatásával és segítségével. Ralisprintben mentünk vele Pécs környéki versenyeken, majd egy év után belevágtunk a Rallye 2-be, ami a Rallye 1 osztály első lépcsője. Mondhatjuk, hogy sikeres volt, nyertünk versenyeket, benne voltunk a kategória top 3-ban, ami abban az időben nagyon erős volt, Kiss Róbert, Tajmel Tibor, Kovács Lóránt is ott versenyzett. 2009-ig tartott a VFTS korszakunk, onnan indult a Subaru-projekt. Először béreltük Zsíros Gabitól, majd megvettük. P csoportban indultunk, kezdetben Rallye 1-es futamokon, majd 20122015-ben teljes szezonban előbb a kategória 4., majd 3. helyén végeztünk az év végén. Az idei évben viszonylag új fejlesztésű N-es Subaruval versenyzünk, ami Bodolai László autója és a mostani mecseki győző, Hadik András csapata készít fel versenyekre. Profi feladvány lehet, mutasd be, mit tud, s hogyan kell autózni vele?

Subaru Impreza, raliban N15-ös kategóriás, 2000 köbcentis, turbófeltöltéses, négyhengeres, 16 szelepes, 290 lóerős, tekintélyes 530 Nm nyomatékkal. Hadik András fejlesztette a motort, a váltót és a futóművet. Különlegesség a mezőnyben, mert idén csak mi megyünk Subaruval a sok „űrhajós” szintű Mitsubishi Evo/ WRC-k mellett. Amit kiemelnék, hogy murván nagyon-nagyon jól lehet terelni. Hogyan kell vezetni? Keményen! Hadik Andris úgy fogalmazza meg ezt, hogy „sedertessen”, akkor jó… A Baranya Kupán a NyárásvölgyHetvehely gyorson rövid ideig elértük vele a 203 km/órás végsebességet.

– Az idei év az összeszokásról szólt?

Igen, mert a mostani autó teljesen más, mint a régebbi Subarunk. Nagyobb a kanyarsebessége, el kell hinni, hogy befordul. A 3-as kategóriánk, az N csoport, nagyon erős. Az ellenfelek szinte az autóval élnek, régóta komoly technikával versenyeznek, nehéz velük felvenni a versenyt. Az autónk kifogástalan volt idén, hibamentes, egy apró gond volt csak: a Miskolc Rallye-n szervoprobléma miatt álltunk ki.

– Kedvenc mecseki pályád?

Hát persze, hogy az Orfű és Árpádtető közötti szakasz, ami idén Ranga László-kör volt. Szerintem nagyon jót mentünk rajta, nekünk tetszett, és sikerült a középmezőnyben végezni!

– Testvéred a navigátorod, vele milyen itinert írtok?

8 évig Hanyecz Róberttel mentem, a VFTS-ben és a Subaruban is jól megértettük egymást. Robi kivette a dolgát, főleg, amikor néha a VFTS-t tologatni kellett. Idén testvéremmel, Baumgartner Péterrel ralizunk, aki csapatvezető, szponzor, teljes támogatást adó testvér és csapattárs. Nélküle nem ment volna az idei szezon. Nagyon jól látja a dolgokat, s mivel ikrek vagyunk, fél szavakból is értjük egymást az autóban: itineríráskor szinte előre beírja, amit diktálnék. Czokó Attila barátunk szavaival élve: minden honey!

– Az őszi Ózd Rallye-ra nem neveztetek… – Most inkább a jövő évre készülünk, mindenképp szeretnénk indulni. Köszönet a szponzoroknak: 2GoBellagio, M Profood Rt, Marsó Mecsek Kft, EfEf Kft, Anda Kft, TG NetCom, Napfénytanya Kft, Oneplay Kft, egyéb szponzorok Bock, Gamma, Coca Cola, Unicum, Olajdepo, San Lorenzo.

(A cikk a Pécsi Hírek 2016/40. számában jelent meg.)

Képek: Bocsárdi Albert

 

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT