Kazár Miklós, Ferencz Ramón – A 26 lóerőnyi hiány túl sok volt

Bár egyelőre lényegesen hátrább tanyázik, jó autózással és kis szerencsével akár tavalyi abszolút ezüstérmét is elérheti még a Kazár Miklós, Ferencz Ramón duó, amely végre megtalálta és kiküszöbölte azokat az okokat, amelyek miatt, mondhatjuk, katasztrofális futamokat tudhat maga mögött ebben az esztendőben.

A korábbi háromszoros bajnok, tavaly is a dobogó 2. helyén záró Kazár Miklóst és persze egész csapatát már-már az őrületbe kergette, hogy nem találták az okát, miért is kapnak olyan pilótáktól tized-, de olykor súlyos másodperceket olyan gyorsaságikon és olyan szakaszokon, rajtokban, ahol – a pilóta szavaival – a „nagymamám is gyorsabban átment volna…”

Aztán végül megérkezett a válasz és a megmentő – nem más, mint egy új motor képében.

– Már azt hittem, elfelejtettem vezetni, volt, ahol már N-es Mitsubishik vertek rám, egyre önmarcangolóbbá vált az évünk, sajnos, rossz tanácsokra hallgattunk… – emlékezik a problémákra Kazár Miklós. – De végre megérkezett az az új M-Sport motor, amellyel végre azt tudja az autó, amit várunk tőle. 26 lóerő ebben a méretben nagyon sok, a 260-nak épp a 10 százaléka. Így, utólag visszatekintve már semmin sem csodálkozom, azzal a motorral esélyünk sem volt jobb időket futni. És fentiek tudatában már inkább büszke vagyok az eredményeinkre, hiszen tudom az okát, hogy hol és miért maradtunk el a riválisoktól, és azt hiszem, az új motorral, na meg a Mecsekre készülő keményebb futómű-beállítással ismét az esélyesek sorához csatlakozom. Különben jól is jönne már egy győzelem, meglehetősen régen éreztem az ízét (leszámítva a Borsodnádasd-ralit, ahol Begala Tamással, mint vendégnavigátorral sikerült nekik a győzelem – A Szerző) és kezd hiányozni – váltott át immár az esélylatolgatásra a pilóta.

Akinek, valljuk be, nem volt túl sok szerencséje ebben az esztendőben, elég, ha csak veszprémi buszos „kalandjukra” gondolunk, amikor az abszolút második helyről egy helyi buszjárat sofőrje penderítette őket a szervizbe, miután az álló Fiestába hajtva gyakorlatilag kiütötte az első futóművüket… Kassán pedig ugyancsak az aranyért harcoltak, amikor az utolsó, 13. szakaszon egy defekt húzta keresztül a számításaikat; szerencsére a dobogó alsó fokára ennek ellenére is még éppen fölfértek.

Miután anno’ itt kezdte pályafutását, ráadásul az itteni gyorsokat is szereti, a Mecsek a kedvenc versenyei közé tartozik, mondja végül Kazár Miklós. Igaz, teszi hozzá, szinte ugyanígy érez Veszprémmel is – miközben épp ez az a két futam, ahol még nem sikerült diadalmaskodnia. – Talán majd most –, teszi hozzá – az autó rendben, a csapat kedélyállapota is kezd visszazökkenni az optimista és vidám kerékvágásba, úgyhogy nagyon bízom benne, sikerül végre megtalálnunk az igazi versenytempónkat!

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása