Historic: A ladás navigátor bal kézzel sebességet is vált

A Wirtmann Ferenc, Barna György duó körről körre növeli az előnyét, amikor begördültek a Ford Escort RS-sel az első kör végén a szervizparkba, 1:21 perces előnyt konstatálhattak a nevük mellett az eredménylistán:

– Végre minden olyan lett, amire mindig is vártunk, szuperek a gyorsaságik, különösen nagy kedvencem, az egyedüli, megismételhetetlen Árpádtető. Sok a néző, remek a hangulat, egyre jobb az idő, nem is kívánhatnék jobbat. Legföljebb csak azt, nehogy a végén bármi is közbejöjjön, és eladjuk az előnyünket – foglalta össze a délelőttöt a navigátor, Barna György.

A historic mezőnyt vezető Wirtmann, Barna kettős mögött összetettben a második helyen áll a Storang, Renstal duó, a svéd versenyzők élvezik az autózást a Mecsek lankáin.

– Nagyon jó a verseny, várjuk már a tizenegyes gyorsot, mert az igen tempós és lehet nyomni. Bízom benne, hogy még egy kicsit gyorsabbak tudunk lenni és akkor bármi lehet a végén – árulta el láblógatva a pilóta, aki kihasználta a szervizparkban adódó pár perc szünetet és rápillantott a közösségi oldalán felbukkanó hírekre és üzenetekre.

Az összetettben harmadik helyen tanyázó Peltonen, Lamminen páros úgy látja, hogy kicsit gyorsak a pályák az autójuknak, de mindent megtesznek annak érdekében, hogy behozzák a lemaradásukat és növeljék az előnyüket az őket követőkhöz képest.

– A mi autónk kicsit öreg és kicsi is ezekhez a pályákhoz, ez amolyan „bambino” a többiekhez képest, de jól helyt áll. A bakonyai gyorson túl sok időt vesztettünk, ezt korrigálni kell majd a második körben – mondták a jókedvű finnek a szervizparkban.

A Gaál Ádám, Kalapács Kornél duó Opel Asconáját egy finn és egy svéd duó választja el az éllovas Wirtmannéktól, így a második legjobb magyarként zárták az első kört:

– Amikor csomagoltunk, sokkal rosszabb időre számítottunk, mint ami valójában fogadott minket, így esőgumikkal kicsit jobban fel vagyunk szerelkezve, mint szárazakkal… Ezt leszámítva az autó rendben, a pozíciónk is megvan, úgyhogy megyünk tovább, mint eddig.

Hammer Tamás és dr. Darvas-Hammer Szilvia eddig remekül teljesít, a szombati első kör után a D2 korcsoport élén áll a Lada 21011 Gr. 2-essel (képünkön):

– Úgy érzem, nagyon jól megyünk, jól jött ki minden. Már ha leszámítjuk, hogy hiába cseréltünk tegnap éjjel váltót, ez az új is folyamatosan rakoncátlankodik, kidobálja a sebességeket – panaszolta a navigátor. Hozzátéve, hogy ez őt is új kihívások elé állítja, hiszen miközben jobb kezében továbbra is az itinert próbálja tartani, ballal a váltó „igazgatásába” is be-be kell segítenie. – Ettől függetlenül jól érezzük magunkat, amíg tudunk, megyünk, remélem, kihúzza a célig.

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT