Herczigék nosztalgia WRC-zésre készülnek!

 Mivel magasan vezetik a hazai bajnokságot, úgy gondolták, a maguk és a közönség örömére örömautózással tisztelegnek az 50. pécsi futam alkalmából. Érdemes lesz tehát őket is árgus szemekkel figyelni, hiszen egy nagyon ütős WRC-vel szándékoznak a kedélyeket felkorbácsolni.

– Bravúrosan autóztatok idén, még nem találtatok legyőzőre… Most akkor jöhet a szórakoztató örömautózás?

– Igen, számunkra mesésen alakult az idei bajnokság, álmainkban sem gondoltuk volna, hogy öt kemény hazai futam után ilyen behozhatatlan pontelőnyre teszünk szert. Ezért nekünk már nincs igazi tétje az 50. Mecsek-ralinak, így ezen a futamon nem a megszokott, Skoda Fabia R5-ös versenyautónkkal fogunk indulni, hanem próbáljuk egy kicsit megidézni a régebbi futamok hangulatát és egy Skoda Octavia WRC-vel állunk rajthoz. Mivel ezzel az autóval nem kaphatunk pontot az abszolút értékelésben, mert ez egy lejárt homologizációjú versenyautó, ezért próbálunk örömautózást csinálni október elején a nézők és a magunk szórakoztatására. Ettől függetlenül, külön figyelem Ranga Peti pályafutását, én őt látom a következő olyan pécsi versenyzőnek, aki képes az abszolút elsőségért autózni, nemcsak a mecseki futamon, hanem a bajnokságban is.

– Melyik gyorsaságit tartod itt a kedvencednek, és melyiket ajánlod a nézőknek?

– Szinte az összes gyorsaságit kedvelem, itt indultam életemben a legtöbbször, azt hiszem, ez lesz a 19. Mecsek-ralim. A nézőknek mindenképpen a most „Ranga László kör”-nek elnevezett orfűi szakaszt ajánlom: gyönyörű környezet, és a körgyorsasági jellege miatt itt többször láthatják a mezőnyt.

srth-1

 

– Mi a legfontosabb tudnivaló egy Mecseken elrajtoló pilóta számára?

– Az elmúlt jó pár évben megváltozott a rali. Már nem feltétlenül csak a motorerő számít, ennél lényegesen fontosabb lett, hogy egy autó alatt milyen futómű és hajtáslánc, illetve fékek vannak. Ily módon nem feltétlenül a végsebesség számít, sokkal inkább a jó futómű-beállítás, illtetve a pontos pályaismeret, mikor, hol van esetleg páralecsapódás, hol lesz a második körre felhordásos a pálya, stb. A lényeg: a Mecseket tudni kell!

– És most nemcsak tudni, de tisztelegni is lehet majd példaképed előtt.

– Ahogy említettem, itt indultam a legtöbbször, nagyon szeretem a környéket, örömmel tölt el, hogy milyen sok fanatikus ralirajongó, és ami fontos rali-értő szurkoló van itt Pécsett. Korábban többször beszéltem már erről, hogy kezdő koromban, Isten nyugosztalja, Ranga László volt a példaképem, nagyon örülök, hogy a város ilyen szinten ápolja és őrzi az emlékét.

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása