Rangáékat megfogta egy görög patak

2 Erőcsúszásban a görög murvákon

Pedig majdnem sikerült… A világ egyik legnehezebb megmérettetésén, a görögországi Acropolis Rallye-n négy rutinos magyar páros között startolt el a Ranga – Bán kettős. Az ERC2-ben az első gyorsaságit megnyerő pécsieknek az utolsó előtti gyorsaságin egy patak miatt az abszolút 7. helyről kellett feladniuk a versenyt. Ranga Péter utólag már kevésbé keserűen nyilatkozott.

Fekete Kálmán

– Ralisok álma ezen a világhírű görög futamon versenyezni. Nektek nem csupán kijutni és rajthoz állni sikerült, de az abszolút első tízben autóztatok, noha a pályák hazai viszonylatban szokatlanul hosszúak és kemények voltak.

– A gyönyörű Argoliszi-öbölből rajtoltunk el. A két versenynap során összesen 232 km gyorsaságit és 687 km össztávot teljesített a mezőny. Utólag bátran állítom, hogy életünk legnehezebb versenye volt az Acropolis Rally! Nem véletlenül volt évtizedekig a rali-világbajnokság, a WRC-, majd az IRC-futamok legkeményebb színhelye. A kétnapos verseny első, pénteki napján murvás, durva kavicsos, míg szombaton aszfalt gyorsaságikat jelöltek ki számunkra. Már az első, 26 km-es gyorsasági is feladta a leckét, de az autónk tökéletes volt végig, 229 kilométert hibátlanul és gyorsan teljesítettünk. A szombati hat gyorsaságit jó tempóban, műszaki gondok nélkül vezettük le, a legeredményesebb magyar párosként a kategória 2. és az abszolút 8. helyen.

2 Görög sziklák között

 – A Mitsubishi is szervokormányos, de a durva utakon nem lehetett könnyű tekergetni…

– Óriási fizikai igénybevétel volt az autót vezetni, mindenünk sajgott a sziklás, murvás utaktól. 12-34 kilométer hosszú gyorsasági szakaszokat kellett teljesíteni, a legnehezebb köztük a szombati versenynapon belül kétszer is szereplő, egyben leghosszabb, 34 km-es Elatia – Karya közti rész volt. Ez az út rossz minősége és a rengeteg fárasztó kanyar miatt eddigi ralis pályafutásunk legmegterhelőbb szakasza volt.

 – Többször száguldottatok már át patakokon, eddig sosem volt ebből gond…

– Sajnos az utolsó előtti, 11. gyorsaságin úgy ugrattunk bele egy patakba, hogy az megnyomta a vízhűtőnket és elfolyt a hűtővíz a motorból, így az nem is bírta ki az utolsó gyorsaságit, így az abszolút 7. és a kategória 2. helyről adtuk fel a versenyt. Rég voltam elkeseredve ennyire, nagyon jó helyen voltunk, és bajnokságban is sokat jelentett volna. Az viszont boldogít, hogy a kétszeres lengyel abszolút bajnok Wojciech – Dymursky – Subaru trióval tartani tudtuk a lépést, és elismerően beszéltek rólunk a szervizparkban. Ha lesz lehetőségünk, biztos megyünk még Eb-futamon, de én szívesen megmérkőznék itthon is a kategóriával.

2 Elejétől fogva az első 10-ben autóztak

Keretes:

Abszolút:

  1. Sirmacis – Simins (Lettország) Skoda Fabia R5
  2. Lambros – Elias (Görögország) Skoda Fabia R5
  3. Tarabus – Trunkát (Csehország) Skoda Fabia R5

 

Magyarok:

Érdi Tibor – Papp György: 2 perc 10 másodperces büntetéssel, vízpumpa-gondokkal, végén egy gumidefekt miatt gyorsaságin kerékcserével, majd 10 km megtétele után egy kétkerekes Ford porában autózva az abszolút 20. és ERC2 értékelés 3. helyén végeztek a rendkívüli nehézségű ralin.

Bessenyey Zoltán – Berendi Dávid (Renault Clio R3T): abszolút 17., ERC3 2. hely.

A Shakedown-on abszolút 11. időt autózó Botka Dávid – Szeles Péter duónk (Citroen DS3 R5) később a 11. gyorson, Rangáék pedig a 12.-en műszaki hibával kiálltak.

(A cikk a Pécsi Hírek 2016/19. számában jelent meg.)

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása