Ranga Péterék bravúros bemutatkozása a Skoda Fabia R5-tel… – amíg a gép bírta…

Péter mesteri poewrslide-ja

 

Régóta mondogattuk, ha a Ranga-fiúk egyszer beülhetnek egy WRC-be vagy egy R5-ösbe, simán leverik a hazai élmezőnyt. Pontosan ez történt a Veszprém Rallye-n, midőn csapatuk, a Topp Cars Rally Team jóvoltából – egyelőre egy alkalomra – átülhettek egy világszínvonalú Skoda Fabia R5 versenyautóba. Verték is a mezőnyt – köztük a szintén Skoda Fabia R5-össel tavalyi bajnok Herczig–Bacigál párost –, mindaddig, míg a szupervas meg nem adta magát… Pétert kérdeztük a történtekről.

 – Az élmezőny döbbenetére már az első gyorson abszolút hetedik időt autóztatok, a másodikon és harmadikon már vezettétek a mezőnyt, a negyediken 4.-ek lettek, és akkor… No, de ne vágjunk elébe. Hogyan sikerült végre egy R5-ösbe ülni?

– Ez egyszeri lehetőség volt Topp Zoli jóvoltából, hiszen ők üzemeltetik ezt a világbajnoki színvonalú autót. Mivel az Acropolis Rallye-n kiestünk és az Eb-pontversenyben lemaradtunk, gondoltunk egyet, hogy kipróbáljuk és bemutatjuk itthon. A Fabia R5-nek 1600 köbcentis, 300 lóerős turbómotor a szíve, amit fix hajtáslánc, ötsebességes szekvenciális váltó egészít ki. Hihetetlenül gyorsul, Veszprémben, a hosszú egyenesekben sokszor közel 200-as tempókat értünk el vele. Nagyon precízen megépített gyári versenyautó, ami minden porcikájában a ralira lett tervezve. Ugyanolyan, mint a bajnok Herczig Norbié, csak a vezetési stílusunk miatti beállításokban lehet különbség. Amúgy persze köze nincs egy utcai autóhoz.

Mindenki a hibát keresi

– Az eddig versenyautótok sem lebecsülendő, és azzal is eredményesek voltatok. Összehasonlítva mi a különbség a két versenyautó között? – A Skoda Fabia R5 sokkal jobb, mint a Mitsubishi. A súlyelosztása, a fékrendszere, a futóműve és a váltója is teljesen más, ezáltal szerintem sokkal nagyobb élmény vezetni és sokkal gyorsabb is. A Lőtéren lévő rengeteg ugrató se jelentett akadályt, pedig volt, hogy 20 métereket ugrattunk két méter magasban.

– Bravúros nyitányotok már csak azért is figyelemre méltó, mert a Hadik–Bessenyi páros ritka súlyos balesete miatt – Bessenyei Zoli még nyomja a kórházi ágyat – nem tudtatok igazán megbarátkozni az új autóval. – Sajnos alig tesztelhettük a Skodát, mert e sajnálatos baleset miatt a teszten félbeszakadt a gyakorlás. Az idei veszprémi pályákat sem ismertem igazán és ennek ellenére négy gyorsasági után vezettüka komplett országos bajnoki értékelést, ami szerintem nem csak minket lepett meg. Úgy érzem, sokat tudtam volna gyorsulni, hiszen a kieséskor kezdtem csak ráérezni az autóra. A negyedik gyorsasági előtt már voltak előjelei a műszaki hibának, és sajnos az ötödiken ki is estünk.

– Itthon alaposan utánajártatok a hibának. Mire jutottatok, mi lehetett az ok? – Valószínűleg anyaghiba lehetett, hiszen a hátsó bölcsőtartó csavarok törtek el, amit előtte a szervizben a fiuk alaposan átnéztek, s akkor még semmi baj nem mutatkozott. A kieses ellenére elégedett vagyok, mert az ilyen autók vezetésében sokkal nagyobb rutinnal rendelkező magyar bajnokokat is megelőztünk addig. Remélem lesz meg lehetőségünk velük harcolni!

/Keretesbe/

A Skoda Fabia R5 adatok: http://www.superally.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2999:mszaki-adatok-skoda-fabia-r5&catid=43:r5&Itemid=73

Eredmények/abszolút:

  1. Herczig–Bacigál, Skoda Fabia R5
  2. Ollé–Czakó, Ford Fiesta S2000
  3. Balogh–Holczer, Mitsubichi Lancer Evo IX.

 

Pécsiek:

P csoport/abszolút:

  1. Keszler Mátyás–Kugel Tibor, Audi Coupe S2

Rallye2/abszolút:

Neukirchner András–Guzi Róbert, Honda Civic TypeR 

(A cikk a Pécsi Hírek 2016/24. számában jelent meg)

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása