Molnár Zoltánék nagy álma az 50. Mecsek Rallye

1994-ben autószerelő tanulóként az Autó-Profi Kft.-nél Geiger Mikit és a gyári Golf 2-ét csodálta. Midőn a Hering Kaveczki páros szervizese lett, egy szállodában, egy vacsoraasztalnál ülhetett az akkori ralikirályokkal: Rangáékkal, az Érdi-Varga, ifj.Tóth-Tóth párossal, az Oroszlán testvérekkel, Kiss Ferivel, Radó Pistával, Szeleczkyvel, Asival, Szabó Gergővel, Szeleppel, Keszler Matyival, Hidegékkrl. 2004-ben öccsével és feleségével Lada 2107-est építettek, 2005-ben a Kurd-Lengyel sprinten indultak először. György öccsével, egyben navigátorával most az 50. Mecsekre készülnek.

2. Amikor Zoli szomorú -Foto- Fekete Kálmán

Állítod, az idei terveidben hátráltatott az MNASZ új szabályzata, miatta nem tudtatok Rally2-ben indulni…

– Idén szerettünk volna részt venni minél több versenyen, de hat héttel a szezon kezdete előtt még nem lehetett tudni a szövetség technikai és versenyszabályzatát. Így a Rallye2 idénre álom maradt, mert kell egy teljes homológ kabin és a versenyfelszerelést is újra kell cserélni, ez 1-1,5millió forint pluszköltséget jelent. Ezért marad a sprint, de az átlagsebesség-korlát ezeket a pályákat is tönkreteszi.

 

Alkotó szerepetek volt az 1.6 light kategória létrehozásában, de nem hozta meg azt az áttörést, amiben bíztatok.

– Szerettük volna kiiktatni versenyköltségeinkből a legdrágább elemet, a versenygumit. Nagyon jó kis kategória volt, sok versenyzőt adott Baranyának. Együtt versenyezhettem Kiss Rolival, Szauer Gergővel, Tóth Zolival, Geiger Mátéval és Kovács Öcsikével. Két bajnoki címet szereztünk e gyors pilóták között. Indultunk Mikulás-ralikon, 80 amatőr között az ötödik lettem Nyertünk kategóriát Rallye2-ben, és nyertünk Baranya Kupát, hála Markó Tibi zseniális ötletének, a napi licencnek. A 2013-as Mecseken Rallye2-n abszolútot nyertünk Magyar Peti barátommal. A következő két év nagyjából kimaradt, mert létrehoztuk a Zolika Garage műhelyünket. Idén márciusban indultunk újra Orfűn.

 

Ahol a korlátnak ütköztetek. Mi történt?

– Noha keveset tréningezünk, átlagosan 3-4 et, de figyelmesen, alaposan, és a felírás során egyszerű érthető jelzéseket alkalmazunk. Öcsém igazi segítség az autón belül és kívül egyaránt, csodás ritmus- és versenyérzéke van, szeretek vele menni. Az első gyorson abszolút 3. időt autóztunk, ami még a licencesek közt is jónak számított. Mégsem voltunk elégedettek, mert az autónk vészjósló, balesetveszélyes csapkodásaival sok időt vesztettünk, pedig a szervizben nem találtuk okát. A puhább szerkezetű gumin kívül nem változtattunk semmin, a koszos pályával próbáltuk magyarázni. A másodikon autózhatóbb volt, de nem szüntek meg ijesztő kilengései, s még mindig a 3. helyen álltunk. Az ominózus 3. gyors rajtjában észrevettük a laposabb bal első kereket, de pótkerék nélkül – így is nehezek vagyunk – mégis elrajtoltunk. Nehezen fordult a jobbosokban, a 4. jobbosban pedig a korlát foglyai lettünk. Kiszakadt kerékkel feladtuk a versenyt. Sajnáltam, mert a tavalyi bajnok csak 2.1 mp-vel volt előttünk. Az autó bal oldala összetört, de azt megjavítjuk…

2. Mecsek Rallye céldobogón- Fotó-Kovács Norbert

Törve is szép a vas, mutasd be, kérlek, a Ladátokat!

– Jelenleg “A” csoportos, de mivel az 1.6 light hanyatlásnak indult és én szeretek eredményesen versenyezni, most Weber karburátorral P csoportosra alakítjuk át. Az állandó difigondokat kiküszöböltük egy Ford Escort MK2-es 5.1 végáttételű sperrdifijével, és épül az egyedi, hatsebességes váltónk. A motor RossPistons kovácsolt hajtókaros, 1608 köbcentis, Pflug Zoli barátom munkája, a karosszéria, futómű és a fék tuningja a nemrég megépült saját műhelyünkben készül. Flotta és lakosság részére is vállalunk autószerelő-, karosszéria- és villamossági munkát és autómentést. A bevételből versenyezünk, de mivel nem volt az MNASZ-nek életképes szabályzata, a télen nem tudtunk a támogatóink elé konkrét terveket tenni. A PrésPark Kft. a sprint futamainkon támogat. Idén a déli régió összes futamát és pár északi sprintet tervezünk. Nagy álmunk az 50. Mecsek Rallye, dolgozunk rajta!

Fotók: Kovács Norbert, Fekete Kálmán

(A cikk a Pécsi Hírek 2016/16. számában jelent meg.)

 

 

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása