Kiss Roland nyerte a szezonnyitó orfűi versenyt

 

90 versenyautó sorakozott fel az A123 TESZT RALLYE Sprint az RRC Kupáért 2016 – MARB futamára az immár klasszikusnak és legendásnak nevezhető Orfű – Abaliget közti aszfaltúton. A tavaszias időjárás és a száraz pálya a bátorság, a lóerők és a jó gumiválasztás látványos versenyét eredményezte, igaz, néhány kieső páros keserű szájízzel távozott. Nézőkben sem volt hiány, a jelek szerint kezd visszatérni a közönség.

Győrfi Dávid 2.0

 

A komálósok szerint még egyetlen licences páros sem képes felülmúlni a Marco Racing Team Kft. színeiben pályát nyitó Leipold Arnold – Tóth János duó mesteri powerslide-jait, páran leginkább a sárga villogós, narancssárga Lada VFTS eszméletlen csapatásáért jönnek ki. Az utánuk következők is igyekeztek „lapjával” fordulni, de kevésbé az időeredményért, hanem inkább a nézők kegyeiért versenyezve.

A rendezők jó elgondolásából 20 menő licences páros is összemérhette tudását az „amatőrökkel”. Itt volt pl. Ollé Sasa a Ford Fiesta S2000-es méregzsákkal, három Ford Fiesta R5-ös, egy Fiat Punto S2000-es, Citroen DS3 R3T és néhány Mitsubishi hangjában és száguldásában gyönyörködhettünk. Kevés Ob-futamon látni ennyi szuperjárgányt.

Győrfi Dávid fotó 2.0

 

A legendás Subaru Imprezával rajtoló Szabó – Nagy páros rögtön az első gyorsaságin az árokban kötött ki, jobb oldali első és hátsó kerékkitöréssel adva fel a versenyt. A 3. gyorsaságin id. Vojtekék Lada VFTS-ének motorja a cél előtti lassító után „felrobbant” – az őket követő négy autó alig tudta kikerülni őket.

A pécsiek egyik visszatérő kedvencének, Molnár Zolinak a Ladáját alattomos bal első lassú defekt vitte korlátnak, kiszakítva a kereket. A messzi Komáromból érkezett Cséplő – Hoffmann páros szép fehér Peugeot-jának váltója adta be a kulcsot.

A licencesek mezőnyét a fővárosi Botka – Szeles kettős nyerte, az ezüst Rongits – Hannus párosé lett, az abszolút 3. helyre az Ifj. Ranga – Hideg duó futott. Laci állítja, nem érintettek lassítót, a 4. gyorson mégis 10 mp-t kaptak, nem érti és tisztázni szeretné, bár elismerte, a büntetés nélkül is harmadikak lettek volna…

A múlt heti számunkban szereplő Kaltenecker Ádámék kategória 3., abszolút 4. helyet szereztek.

A tavalyi abszolút bajnok Kiss Roland – Haraszti Zsolt párossal szerződő Hankook gumigyár jó lóra tett, spéci abroncsaikkal az abszolút 2. helyre érkeztek volna, mégis övék lett a győzelem. Erről Roland sportszerűen így nyilatkozott: „Kaveczki „Dugó” volt egész nap a leggyorsabb, ezt a versenyt nem mi nyertük meg, ők vesztették el, amikor az utolsó gyorson VW-jüknek eltört a féltengelye…”

A ralikrosszban már profinak számító 11 éves Morber Dani pályafutása első sprintes versenyén apukája navigálásával fejezte be a versenyt. Ebben a műfajban a célba érés is nagyon jó eredmény.

A Németh Szilvia vezette Rescue mindössze három műszaki mentést végzett, személyi sérülés egyiknél sem történt.

(A cikk a Pécsi Hírek 2016. 12. számában jelent meg.)

Fotó: Győrfi Dávid

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása