Készülődés a jubileumi Mecsek Rallye-re

Finnek historicosok 60 éves 2,0

 Pécsen már a ’60-as évek elejétől pezsgő autós élet folyt. Néhány lelkes sportoló és az Autóklub már szervezte az első Mecsek Rallye-t, amire 1967-ben került sor. Idén már az ötvenedik versenyt rendezik meg. Korainak tűnhet márciusban az októberi jubileumi futamról szólni, pedig már folynak a lázas előkészületek. A rendezőbizottság elnökét, Nagy Csabát faggattuk, hogy mi várható október 7-én és 8-án a Mecseken.

– Hogy állnak az októberi, jubileumi, 50. Mecsek Rallye előkészületei?

– Jelen István szakmai vezetésével már a 2.0-ás tervezet készült el, a részletek kidolgozását már megkezdte a szakmai stáb. Másfél naposra tervezzük a jubileumi futamot. Az első napon, október 7-én, pénteken 50-60 km, míg szombaton 80-90 km versenytávot tervezünk. A második napon ér véget a verseny, a külföldi versenyzők ugyanis vasárnap már szeretnének hazatuazni. Elfogadtuk a kérést, hiszen néhányan több ezer kilométerről érkeznek. Bízunk benne, hogy ez is hozzájárulhat több külföldi versenyző nevezéséhez. A besorolás így fest: Országos Rallye Bajnokság, CEZ Kupa – Historic Eb és Historic OB, Mecsek Classic. Már nem annyira titkos a tervünk, hogy – ha a MNASZ is engedélyezi – egy szakaszon a sprintesek is összemérhetik tudásukat az OB-mezőnnyel. A Rallye2 – a múlt évi tapasztalatok alapján – idén nem lesz jelen a Mecsek Rallye-n.

Olasz páros 2.0

– Több rajongó kérdezte, hogy lesznek-e új gyorsasági szakaszok?

– Nagyjából maradnak az eddig bevált klasszikus mecseki pályák, de szeretnénk egy új gyorsasági szakaszt kialakítani a reptéren. Adottságai lehetővé teszik technikás, látványos szakasz megrendezését, ehhez viszont meg kell oldanunk, hogy esős idújárás esetén is ki tudjuk hozni a mezőnyt sármentesen. Jó volna, ha a reptér délkeleti sarkától rövid út építésével a pogányi útra hajthatna ki a mezőny. Ennek feltételeit még meg kell teremtenünk. Ha az összekötő út mégsem jönne össze, akkor marad a reptéri prológ, viszont a versenyzők tavalyi visszajelzései alapján átalakítottuk a vonalvezetést.

Moszkvics 403 2.0

– Milyen különlegességekre számíthatunk?

– Szeretnénk, ha lenne egy Ranga László-gyorsasági szakasz, hogy a jubileumi futamon ily módon is megemlékezzünk városnuk neves bajnokáról. A pálya a nemrég róla elnevezett út – korábbi hegyi pálya – egyik szakasza lenne, Remeterét környéki rajttal és az eddigiekhez képest egészen máshol lévő céllal.

Historic, Moszkvics 403 2.0

– Úgy hírlik, a jubileumra meglepetés készül az egykori raliveteránok számára…

Erős, látványos, izgalmas szombatot szeretnénk rendezni a hazai „öreg” ralisoknak egyfajta ajándékként. Sportszakmai múltjuk méltó megbecsüléseként jó hangulatú betétfutamot adnánk, amin a magyar raliveteránok bemutathatnák magukat s autóikkal megtennének néhány nosztalgikus kört. Tőlük nem kérünk nevezési díjat, csak a biztosításukat kellene befizetniük. Jó lenne, ha erre a „szeretetcsomagra”is találnánk támogatót. Idén az MNASZ segítségére is számítunk, hogy a ralitársadalomnak ünnepnapot szerezhessünk.

 

– Eb-futamról egyelőre nem álmodhatunk?

– A pénzügyi realitások egyelőre csak álmodozásra adnak lehetőséget. Annak olyan, a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) felé fizetendő tagdíjak, rendezői-, licenc- és bejelentési díjak, jogdíjak és egyéb költségei lennének, amelyek kifizetésére a jelen körülmények között nincs lehetőségünk. A Historic-futamnak a FIA felé való bejelentési és rendezési díja is több milliós tétel, emellett nagyon komoly szervezést, összehangolást igényel. Ezeket a pluszköltségeket a rendezők felvállalták, hiszen nálunk nem a gazdasági haszonszerzés a cél, hanem a rali szeretete.

(A cikk a Pécsi Hírek 2016. 9. számában jelent meg.)

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása