Kaltenecker Ádámék 130 pacival készültek a szezonnyitó orfűi sprintre

   

Hétvégén a A123 TESZT RALLYE Sprint a Grepton Kupáért futammal indult a ralis szezon Orfűn. A múltról, a tavalyi sikereikről és az idei készülődésről mesél a Kaltenecker ralis család legifjabb pilótája, Ádám, aki 2015-ben a Rallye Sprint Bajnokság Déli Régió III. kategóriájának abszolút első helyén végzett.

Fő a vidámság! Foto - Gyenis Csaba

 

– A hazai rali történelemben legendává vált néhai „Tolókocsis Srác” unokaöccse vagy. Milyen hatással volt versenyzésedre? – Nándi gyerekkorában került tolószékbe, haláláig így jártuk vele a versenyeket. Édesapám testvére volt, közel állt hozzám, mindenben támogatott, sok köze volt ahhoz, hogy ralizok és nem focizok. Versenyek után a belső felvételeimet véleményezte, tetszik-e, amit lát, miken kellene változtatnom, hogy gyorsabb legyek. Családi csapatunkban apukám a főnök, ő a tanácsaival, testvérem pedig vezetéstechnikában, pályafeldolgozásában segít sokat. A szerelők a barátaink, segítenek az autó felkészítésében is. Édesanyám és barátnőm persze aggódnak, de fontos szerepet töltenek be a csapat ellátásában.

Öreg a vas, de 130 lóerős - Foto - Kálmán Norbert

 

2015-ös eredményeitek tehát elsősorban a jó csapatmunkának és az összhangnak köszönhetőek? – Nekik köszönhetően csak minimális műszaki gondok hátráltattak. 2015-ben az abszolút eredményekre koncentrálva az élen autózók idejét figyeltük, hozzájuk szerettünk volna felnőni. Kategóriában méltó ellenfél volt pl. a Nagy Balázs – Istovics Gergő páros. Navigátorom, gyerekkori barátom, Fodor Ádám már az első pár versenyemen is segített, pontosan tudja, mikor és mivel tud feltüzelni vagy épp megnyugtatni, félszavakból is megértjük egymást. Hagyományos itinerrel kanyarerősséget írunk fel, nem sebességi fokozatot.

Hertelend felé fordulva az orfűi gátról Foto - Kugelmann Erik

 

– Szemre muzeális versenyautótokat az ellenfeleitek tisztelik. Mi a „vas” titka? – Opel Corsánk 1400 köbcentis, 130 lóerős, ami elég gyorsan repíti a 740 kg-os autót. A motort Bajor Zoli bácsi építette, s már dolgozik az új erőforráson, ami 1600 köbcentis és 175 lóerős lesz. Az erőátvitelről egyenes fogazású, tolókerekes, 5 fokozatú váltó gondoskodik, ami azt jelenti, hogy a váltások között nem kell kuplungolni. Az úton maradásért az állítható Bilstein futómű, a 15”-os kerekek és a Michelin gumik felelnek. A végsebessége kb. 165km/h, ami nem tűnik soknak, de a raiban nem a végsebesség a lényeges, hiszen a fák között száguldozva nem mindig tudunk ennél nagyobb sebességet elérni.

– Most hétvégén álltatok rajthoz a szezonnyitó 9. orfűi sprinten. Mit kell tudni e meglehetősen nehéz pályáról? – Nagyon gyors kanyarok és tempós emelkedők jellemzik, többször is tudunk végsebességen autózni. Úgy gondolom, az orfűi elágazástól az abaligeti elágazásig tartó szakasz a kritikus rész, itt lehet nagyon sokat nyerni, ha valaki jól ismeri, de nagyon sokat lehet veszíteni is.

Serleggel ketten

– Idei tervek? – 2016-ban 10 versenyt szeretnénk teljesíteni a Magyar Amatőr Rallye Bajnokságban, ebből 6-ot a Déli Régióban. Az új kategóriában is szeretnénk tisztességesen helytállni. Tervben van egy régi nagy álmom, a jubileumi, ötvenediik Mecsek Rallye is.

Kaltenecker Ádám 1991. március 29-én született Pécsen. 5 éves korában kezdtett gokartozni, majd 13 évesen indult az első szlalom-, illetve minirali-versenyen. Már akkor is egy Opel Corsával, ami testvére autója volt.

 

Fekete Kálmán

(A cikk a Pécsi Hírek 2016. 11. számában jelent meg.)

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT