Kiválóan teljesített az új autó – Rangáék technikai okok miatt búcsúztak a Veszprém ralitól

 

A második jutaspusztai körgyors jelentette a végállomást az Országos Rallye Bajnokság negyedik futamán, a Veszprém ralin az addig kiválóan versenyző Ranga Péter, Bán Viktor kettősnek. A nap első felében két szakaszt is megnyerő páros műszaki okok miatt kénytelen volt feladni a futamot. Az autó hátsó futóműve szakadt ki. Az új autóról, a versenyről, a tervekről kérdeztük Ranga Pétert, a Topp-Car Rally Team versenyzőjét.

mitsu 009

 

Milyen érzés volt vezetni a magyar bajnoki mezőnyt egy olyan csúcstechnikával, amivel most ment először?

  • Nagyon meglepett minket, mert azt tudtuk, hogy a Skoda Fabia R5-ösünk világbajnoki színvonalú, de semmilyen tapasztalatunk nem volt, nekem vezetéstechnika, a csapatnak beállítás terén. A teszten próbálgattuk és annak ellenére, hogy nem tudtunk sokat menni, sikerült jól beállítani, és úgy érzem, hogy hamar hozzászoktam az autóhoz. Már az első gyorsaságin éreztük, hogy annak ellenére, hogy nem mentünk a maximumon, mégis nagyon közel voltunk az abszolút elsőhöz (Kovács Anti). A második gyorsasági egy körpálya volt, ezt nem nagyon szeretem, úgy éreztük, hogy ritmustalan, nem jók a féktávok, ennek ellenére abszolút első időt mentünk.

 13406811_1220336077979138_2563079759463762257_n

Gondoltad volna a verseny előtt, hogy a magyar bajnokot, Hercziget meg tudod verni?

  • Egyáltalán nem gondoltam erre, sőt, arra gondoltam, hogy ha az abszolút 10-ben tudunk végezni, az már jó lehet nekünk. A Norbinak ezzel az autóval egy éves tapasztalata van, 10-15 éve gyári autókkal versenyez, ezért se gondoltuk, hogy bármilyen esélyünk lehet. Hátul rajtoltunk 17-es rajtszámmal, de az sokkal nagyobb hátrány volt, hogy zöldfülűként rajtoltunk el a Veszprém ralin ebben a formában. Nagyon örültünk a második szakaszon elért eredménynek és ezen felbuzdulva úgy álltunk a harmadikra, amit jobban ismertem és jobban is tetszett, hogy megpróbálunk egy kicsit jobban sietni, ezt a szakaszt körülbelül 5 másodperccel nyertük meg Herczigék előtt.

image2 

Milyen benyomásaid voltak az autóval kapcsolatban?

  • Ez az autó ízig-vérig versenyautó, gyárilag épített technika, 0 kilométeres autó, brutális nagy élmény volt, sok van még benne, rengeteget lehet vele gyorsulni, bennünk is nagyon sok van még.

 

 

Verseny előtt hány kilométert tudtatok tesztelni a kocsival?

  • Sajnos volt egy baleset a szerdai teszten, 5 km után félbeszakadt, nem tudtuk folytatni a tesztet, csütörtökön újra megrendezték, tudtunk menni nagyjából még egy 20 kilométert. Ez nem sok, főleg hogy először mentünk az autóval, én először vezettem, tartottam is a versenytől, aztán jól alkalmazkodtunk a körülményekhez már az első gyorsaságin éreztük, hogy nem lesz gond.

image4

Hány százalékot hoztál ki magadból és az autóból, hiszen két gyorsaságit megnyertetek?

  • A körgyorsaságin ritmustalanul, hosszú fékutakkal mentem, a harmadik gyorsasági jobban sikerült, az autóból 60-70 százaléknál többet nem tudtunk többet kihozni. Ha többet tudunk menni, rutint szerzünk vezetéstechnikai, beállítás téren, akkor nagyon sokat lehet még gyorsulni.

 

 image1 

Volt-e bármilyen előjele annak, hogy probléma lesz a futóművel?

  • A negyedik gyorsaságira menet hallottam váltásnál furcsa zajokat, amire azt hittem, hogy a versenyautó hajtásából keletkeznek, de utólag kiderült, hogy ez valószínűleg a hátsó futómű lazulása miatt lehetett. A négy csavarból három kiszakadt, kifordult a hátsó két kerék. Csak anyaghibára tudunk gyanakodni.

 

Hány gyorsasági szakasz volt szombaton?

  • 7 gyorsasági és az ötödiken estünk ki, a négy teljesítettből kettőt tudtunk nyerni, a másik kettőn is minimális volt az időkülönbség, tudtunk volna nyerni.

 

Mi lesz a folytatás? Milyen terveitek vannak a jövőben, mentek-e folyamatosan a magyar bajnokságban, vagy külföldi versenyeken indultok?

  • Alapvetően az EB-n akartunk szerepelni idén, csak a görög kiesésünkkel átíródott a forgatókönyv, így jött a Veszprém rali, ez nem volt betervezve. Most, hogy látjuk, hogy van keresnivalónk a magyar mezőnyben, leülünk a csapattal és átgondoljuk, megpróbáljuk megteremtetni a feltételeket, hogy ezzel a Skodával tudjunk versenyezni. Itt szeretnék köszönetet mondani Topp Zoltánnak és a szponzorainknak, hogy biztosították az autót, és az indulás lehetőségét.

 

Édesapád nagyon büszke lenne rád. Mit gondolsz erről?

  • Bevallom őszintén, hogy amikor gyorsaságikat nyertünk, bevillant, hogy június 16-án lesz 15 éve, hogy apu elhunyt, ezért nagyon bíztam abban, hogy nyerünk, és a céldobogón megemlékezhetek róla, ezért sajnálom legjobban a kiesést.

 Gáll Orsolya – Dara Gábor

Fotók:

Sári Péter/Rallyheart

Végh Krisztián

Kacsándi Norbert

Topp Zoltán

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása