A Ranga-fiúk 2015-ben is büszkén viselhették apjuk nevét

Dobogón, Cipruson    

 Laci ott fönn, az égi ralipályákon is bizonyára büszke a fiaira, hiszen azokon a futamokon, amelyeken tavaly célba értek, többnyire dobogóra állhattak. Szurkolhattunk nekik a sprintbajnokságban, de pár neves és nehéz feltételű külföldi ERC-futamon is megtanulhatták a nézők a Ranga nevet. Pétertől és Lacitól kértünk összegzést 2015-ös évadjukról, hogyan végeztek a hazai ralikon és miként az FIA ERC Rallye Európa-bajnoki futamokon

Laci-féle mesteri powerslide

Péter: Itthon a MARB-futamokon, a Baranya Kupán, Mecsek Rallye-n és a Szilveszter Rallye-n indultunk. Sprintfutamokon mindig az abszolút elejében sikerült végezni, a Baranya Kupán abszolút másodikak lettünk, amit nagyon jó eredménynek tartok, de még jobban örültünk a Mecsek Rallye-n elért abszolút 4. és kategória 2. helynek, ami talán életünk legnehezebb versenye és legjobb eredménye lett.

 

Laci:A Rally Sprint Bajnokságon (MARB Déli Régió) végig versenyeztünk, egy-két futam kivételével az összesen abszolút elsők lettünk. Indultunk még a Baranya Kupán, ahol szintén az abszolút első helyet tudtuk elhozni. Mecsek Rallye-n az abszolút 7. helyet szereztük meg, némi műszaki problémával. A Mikulás Rallye-n rögtön az első körben egy kő tépte le a fékcsövünket, így szinte fék nélkül kellett teljesítenünk az első kört, de a folytatásban már az élmezőnyben autóztunk. Az év végét a Szilveszter Rallye-val zártuk, 280 indulóból a 9. helyen.

Vízmosáson át az Azori-szigeteken

2015-ben is megcéloztátok a Rallye Eb-t, onnan milyen élményekkel és eredménnyel tértetek haza?

Péter: – Tavaly két FIA ERC – Rallye Európa-bajnoki futamon indultunk Czakó Janekkal. Az első, az 50. SATA Rallye Azores a Portugáliához tartozó Azori-szigeteken volt júniusban egy gyönyörű, mesebeli helyen. Már látni is élmény, de borzasztó nehéz gyorsasági szakaszokon zajlott a verseny, amit nehezített a folyamatosan változó időjárás. Rengeteg csapadék van a szigeten, ezért ködös is az időjárás, főleg a hegyeken, ahol a szakaszok egy része volt, mindeközben az alacsonyabb területeken sütött a nap. Nem volt egyszerű, helyenként nagyon veszélyes, több száz méteres szakadékok mellett is száguldoztunk. Ilyet itthon sehol nem lehet átélni. Különösen szép volt a 27 km-es Sete Cidades gyorsasági, ami egy vulkáni hegység gerincén vezetett végig. Kategória negyedikek lettünk egy stabil teljesítménnyel, de maradt még bennünk nagyon sok. A második versenyünk szeptember végén, Cipruson, a Nicosiából startoló CNP Asfalistiki Cyprus Rally – ERC volt, ahol már 2014-ben is jártunk, ezért nagyobb tapasztalattal és bátorsággal kezdtünk, amit mutattak is a gyorsasági eredmények, mert az Eb-mezőny abszolút 9. helyén álltunk az első nap végén. Másnap szerettünk volna így célba érni és a kategória harmadik hely is biztosnak tűnt, de a kerék-tőcsavarok kitörése után sajnos fel kellett adnunk a futamot, nem sokkal a vége előtt.

Orfű-Hertelend gyorsasági, Pécsi-Tó gátján

Kik készítik fel az autóitokat, és mit tudnak?

Laci: – Mindkét Mitsubishinket saját szervizcsapatunk és Topp Zoltán műhelye, a Topp Cars készíti fel a versenyekre. Az enyém EVO VIII Gr. N-es, Petié EVO IX Gr. N-es. A szabálykönyv 33 mm átmérőjű turbószűkítőt ír elő, így körülbelül 310 lóerősek és 55 Nm forgatónyomatékkal rendelkeznek. Tolókerekes, egyenes fogazású váltóval szereltek és ralliartos differenciálművek biztosítják a megfelelő hajtást.

– Idei terveitek itthonra és külföldre?

Péter:2016-os terveink hasonlóak, mint tavaly voltak. Tervezünk indulni a MARB Rally Sprint Bajnokságban és pár OB- illetve Eb-futamon is, ezek hamarosan, talán februárban derülnek ki.

 

A cikk forrása : Pécsi Hírek 2016/3.szám

 

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT