Ranga Péterék sikere a Kanári-szigeteki Eb-futamon

A mesébe illő turistaparadicsom tükörsimaságú tengerparti és hegyi aszfaltútjain rendezett szezonnyitón a Cenobia de Valeron régészeti park melletti 3, 57 km-es shakedownnal, látványfutammal vette kezdetét a 40. Rally Islas Canarias. A rali-Eb mezőnyét tavaly már bíztató eredménnyel kóstolgató Ranga-fiúk a 2016-os évad nyitányán máris kategória 2. és abszolút 12. helyen végeztek.  

úton 2 mb

A 2016-os szezon első ERC-futamán ismét öregbítettétek Pécs hírnevét. A Kanári-szigetek nem a szomszédban van, már az odajutás is szép teljesítmény lehetett.

– Nagy várakozással voltunk az idei első Európa-bajnoki futamunk előtt, hiszen új navigátorral, Bán Viktorral indultunk a viadalon és óriási logisztikai feladat elé állított minket, hogy ott lehessünk a híres szezonnyitó ralin: kamionunk már két héttel a verseny előtt útnak indult, hogy időben odaérjen a kompcsatlakozásra Spanyolországba, majd mi repülővel utaztunk a Kanári-szigetekre. Oda-vissza több mint 4000 km-t utaztunk. Három versenynap, 12 gyorsasági plusz a free practice és a kvalifikációs gyorsasági várt ránk.

célban 2 mb

Rajtatok kívül több magyar páros is indult. Egyikük azt nyilatkozta, ilyen jó minőségű aszfaltutak itthon nincsenek.

– Igen, már a pályabejárás során látszott, hogy nagyon nehéz futam lesz, hiszen rendkívül technikás gyorsasági szakaszokat jelöltek ki, amelyeken a tapadás extrém nagy, ezért a kvalifikáció során próbáltuk kiismerni a sajátosságokat.

csapatfotó 2 mb

Hány induló volt a kategóriátokban, kikkel és milyen autókkal vívtatok?

– Kategóriánk, az ERC2 öt indulót sorakoztatott fel, de ennek ellenére nagyon erős volt a mezőny. Számomra érdekes volt, hogy már az első gyorsaságitól kezdve nagyon erős tempóban tudtunk kezdeni, ami látszott az eredményeken is, hiszen kategória harmadik és második időket autóztunk, ami a nap végére a fix dobogós helyet jelentette, jócskán leszakítva magunkról a többieket, aminek nagyon örültünk. A cél másnap a pozíció megtartása lett volna, de az olasz kollégát folyamatosan verni tudtuk, így esély nyílt a második helyet megszerezni. Ezen felbuzdulva új gumitaktikát találtunk, persze a 18 db engedélyezett gumihatárt betartva. Ez az FIA előírása erre a sorozatra, elég nehéz volt beosztani, mert a hatalmas tapadásért cserébe óriási volt a gumikopásunk és sokkal jobban fogytak a vadonatúj gumik, mint bárhol eddig. Taktikánk nagyon bejött és a végére megelőztük az olasz riválisunkat, így életünk legjobb eredményét, vagyis Európa-bajnoki második helyezést értünk el a kategóriában.

Mik a további terveitek az idei Eb-n?

– Nagyon boldogok vagyunk, és igazán jól esik a sok gratuláció, reméljük, idén még részt vehetünk pár Eb-futamon. A görög, azori-szigeteki és ciprusi futamokat néztük ki, de menet közben alakulhat még a naptárunk.

dobogón 2 mb

Abszolút:

  1. Alexey Lukyanuk – Alexey Arnautov – Ford Fiesta R5 (RUS
  2. Kajetan Kajetanowitz – Jaroslav Baran – Ford Fiesta R5 (PL)
  3. Louis Monzón – Jose Carlos Deniz – Citroen DS3 R5 (ESP)

 

  1. Puskádi – Godor – Skoda Fabia R5 (HU)
  2. Ranga Péter – Bán Viktor – Mitsubishi Lancer EVO IX. (HU)
  3. Jr. Érdi Tibor – Patkó Gergely – Mitsubishi Lancer EVO X (HU)
  4. Bessenyey Zoltán – Berendi Dávid – Renault Clio R3 T
  1. Botka Dávid – Szeles Péter – Citroen
Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT