Veszprém Rallye – Egy pécsi pilótát mentő helikopter vitt kórházba

46 Rali 1. osztályú páros rajtolt el a rekkenő hőségben a legendás Márkó-Jutaspuszta 21 km-es murvás gyorsaságin, július 11-én délután a 22. Veszprém Rallye Ralin. Öt pécsi páros is felvette a harcot a kánikula és a bakonyi murvák ellen, egy kivételével mind célba értek, egyikük pilótáját mentőhelikopter vitte kórházba, de már jól vannak.

Minden páros előre jól tudta, hogy mint mindig, most is irgalmatlanul nehéz verseny lesz, de azt sem ők, sem a nézők nem tippelték volna, hogy a hét éves kihagyás utáni nagy visszatérő és akár győzelemre is esélyes, egykoron hosszú évekig abszolút bajnok ifj. Tóth János már az elején árkot jár. Lelkes nézők ugyan azonnal visszatették az útra, ám a Peugeot 208 R5 futóműve annyira megsérült, hogy ifjú Tóth János leadta a menetlevelét, kérelmet sem nyújtott be a szuper ralira sem, amiben értékelés nélkül ugyan, de folytathatta volna, inkább feladta a versenyt.  Kedvét szeghette az is, hogy az R5-ös Skoda Fábiával versenyző Herczig-Bacigál páros már az első körben csúnyán elverte őket, és a győzelemre esélyes ellenfeleket, Kazárt és Hadikot.

web_1

A sivatagi hőségben és az autógyilkos bakonyi murvákon az első, aki meg tudta közelíteni a Skodás párost, a Botka-Szenner páros volt, ám végül ők is és a néhány évet kihagyott, sokszoros bajnok Benik-Lukács kettős is feladta a versenyt, pedig már csak egy gyorsasági szakaszt teljesítése várt volna rájuk.

Turán Frigyesnek és Zsiros Gábornak viszont ezentúl kabalafutama is lehet a Veszprém Rallye, hiszen a tavalyi sikeres verseny után most újra dobogóra állhatott a Turán Motorsport párosa. Második helyen végeztek a Ford Fiesta R5-tel.

Az utóbbi években egyre profibban autózó Ollé Sándor – Tóth Zsolt páros a picinykét „gyengébb” Ford Fiesta S2000-t az abszolút 3. helyre kormányozta.

Rallye1.osztályt végül is a Herczig Norbert-Bacigal Igor páros nyerte 1:18:45.3-as idővel.

Vasárnap három gyorsasági várt a Rallye2 mezőnyének 25 versenyzőpárosára, a Veszprém Rallye utolsó körében. A három gyorsasági szakasz a Hondák és a Citroen csatározásáról szólt, és szinte mindenki javítani tudott az első körhöz képest.

A pécsi színeket 5 páros képviselte. A Borbás – Csáki (Ford Fiesta R2) duó az abszolút 20., Szabó László és Köbli Károly (Lada VFTS) az abszolút 25. helyen végzett.

web_2

Rali 2-ben a Keszler – Hágen kettős nyugodt tempóval vitte célba az „Audi Öreglány”t, a Neukirchner – Guzi – Honda Civic Type-R trió egy féltengelytörés kijavítása után is a Rali 2. abszolút 9. helyére futott, ami ugyancsak bravúr.

A Baksai – Pataki páros hatalmas borulását követően a pilótát, Baksai Lacit mentőhelikopter vitte kórházba, erről utólag így nyilatkozott: „Jól vagyunk mindketten, az egyik bordám megrepedt. Amúgy minden oké. Nem tudjuk, miért estünk el, 400 egyenes közepénél hirtelen megszorult a kormány és kitört balra az autó, és 150-nel a fák közé rohantunk. Borzalmas érzés a tehetetlenség, de a Jóisten velünk volt!”

Eredmények, Rali 1. abszolút:

  1. Herczig Norbert – Bacigal. Igor Skoda Fabia R5
  2. Turán Frigyes – Zsiros Gábor Ford Fiesta R5
  3. Ollé Sándor – Tóth Zsolt Ford Fiesta S2000

Rali 2. abszolút
Domonkos László – Horváth István
, Mitsubishi Lancer Evo VI

Tergulicza János – Péter Pál, Mitsubishi Lancer Evo VI

Jánosa Ákos – Rubóczky Attila, 205 Citroen C2 R2

 

 

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT