Trefort, Pécsvárad: a nagy ellentétek gyorsaságijai

„Sikerült megcsinálni a váltókart”, tudatta örömmel, de tömören Trefort-pusztánál Wirtmann Ferenc. Ami jó hír, bár a csoda MK 2-es Ford eredményén sokat már nem tudott javítani – merthogy a páros a törött váltókarral is az élen zárta az előző szakaszokat a Historic-mezőny nyílt nemzetközi értékelésében…

A mögötte következők aztán meglehetősen ellentétesen ítélték meg a 3-4., azaz a nézők elől elzárt két gyorsasági körülményeit. „Nagyon jó volt…, kicsit csúszott, de azért jó volt…, rosszabbra számítottunk, de tetszett…, ezt nevezik igazi ralipályának…, finom volt…”, fejezte ki tetszését az egyik oldal. Miközben akadtak persze a csúszós, nyálkás aszfalt miatt fanyalgók is bőven: „félelmetes…, borzasztó volt…, úgy éreztük magunkat, mint valami varacskos disznó…, borzasztó…, borzalom…, annak kellene végigmennie rajta, aki kitalálta ezt a gyorsot erre az időre…”, kontrázott az ellentábor, igazolva, hogy a ralipilóták sem egyformák.

Az élmezőnyben autózók valószínűleg az első csoporthoz tartoznak, Wirtmann Ferenc legalábbis újabb két szakaszgyőzelmével azt igazolta, hogy nála minden rendben.

A Ford mögé mindkét szakaszon egy Opel Ascona ért be a 2. helyre, igaz, Trefort-pusztán a svéd Stefan Helin, Roger Lindholm kettősé, Pécsváradnál pedig Gaál Ádámé és Kalapács Kornélé. A harmadik legjobb idővel pedig előbb Lévai Ferencék, majd Antonino Parisiék (képünkön) értek be. Az összetettben pedig Wirtmannék négy gyors után immár csaknem három perccel vezetnek a svéd Helin, illetve Lévaiék előtt.

A HobbyCarok között Szabó Laci és Illés Péter (Lada VFTS) meggyőző fölénnyel, négyből négy szakaszgyőzelemmel áll az élen, a Fehérvári, Bencsik (Subaru), illetve Boda, Szikra (Lada VFTS) páros csaknem két perc hátránnyal követi őket az összetettben.

 

Historic, 3. gyorsasági, Trefort-puszta 1, nyílt nemzetközi (INT.) értékelés, az élmezőny

1. Wirtmann Ferenc – Barna György
Ford Escort MK 2
8:35.7
2. Helin Stefan SWE – Lindholm Roger SWE
Opel Ascona A
8:51.4
3. Lévai Ferenc – Schweighardt Gábor
Opel Kadett C GT/E
8:55.4
4. Gaál Ádám – Kalapács Kornél
Opel Ascona B
9:01.3
5. Parisi Antonio – D Angelo Giuseppe
Porsche 911 S
9:13.7
6. Norrgǻrd Sverre FIN – Hämäläinen Reeta FIN
BMW 2002 ti
9:15.4
7. Hyvärinen Jari – Hyvärinen Risto FIN
Volvo 242 GL
9:34.6
8. Partanen Aaro FIN – Anni Villikka FIN
Datsun 1600 SSS
9:50.8
9. Heikkilä Lauri FIN – Okker Jorma FIN
Lancia Fulvia 1,6 HF
10:15.7
10. Anttalainen Pekka FIN – Rosberg Pirjo FIN

Skoda Felicia Super

10:21.0

 

Historic, 4. gyorsasági, Pécsvárad 1, nyílt nemzetközi (INT.) értékelés, az élmezőny

1. Wirtmann Ferenc – Barna György
Ford Escort MK 2
11:40.8
2. Gaál Ádám – Kalapács Kornél
Opel Ascona B
12:08.1
3. Parisi Antonio – D Angelo Giuseppe
Porsche 911 S
12:11.6
4. Helin Stefan SWE – Lindholm Roger SWE
Opel Ascona A
12:15.9
5. Lévai Ferenc – Schweighardt Gábor
Opel Kadett C GT/E
12:17.4
6. Norrgǻrd Sverre FIN – Hämäläinen Reeta FIN
BMW 2002 ti
12:50.3
7. Hyvärinen Jari – Hyvärinen Risto FIN
Volvo 242 GL
13:22.6
8. Partanen Aaro FIN – Anni Villikka FIN
Datsun 1600 SSS
13:29.3
9. Anttalainen Pekka FIN – Rosberg Pirjo FIN
Skoda Felicia Super
14:18.8
10. Heikkilä Lauri FIN – Okker Jorma FIN
Lancia Fulvia 1,6 HF
14:19.8

 

Historic, összetett eredmény a 4. gyorsasági után, nyílt nemzetközi (INT.) értékelés

1. Wirtmann Ferenc – Barna György
Ford Escort MK 2
48:14.7
2. Helin Stefan SWE – Lindholm Roger SWE
Opel Ascona A
51:10.1
3. Lévai Ferenc – Schweighardt Gábor
Opel Kadett C GT/E
51:16.5
4. Gaál Ádám – Kalapács Kornél
Opel Ascona B
51:23.7
5. Parisi Antonio – D Angelo Giuseppe
Porsche 911 S
53:10.1
6. Norrgǻrd Sverre FIN – Hämäläinen Reeta FIN
BMW 2002 ti
54:19.1
7. Partanen Aaro FIN – Anni Villikka FIN
Datsun 1600 SSS
57:44.5
8. Hyvärinen Jari – Hyvärinen Risto FIN
Volvo 242 GL
57:48.0
9. Heikkilä Lauri FIN – Okker Jorma FIN
Lancia Fulvia 1,6 HF
1:00:29.1
10. Anttalainen Pekka FIN – Rosberg Pirjo FIN
Skoda Felicia Super
1:02:33.5
10.0

(Eredmények és idézetek a pilótáktól: rallylive.hu)

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása