Szabó Béla és a spéci „Furnérok”

Öreg Trabijaival a pályán kívül is rengeteg meghívásnak és kiállításnak próbál megfelelni az 1981-ben született versenyző. Szabó Béla fejében megfordult már, hogy erősebb autóra vált, de a Trabantot akkor sem engedné el, amivel nem mellesleg anno az IRC Mecsek-rali prológján az abszolút 31. helyen végzett 125 induló közül…

Béla, hogyan jött a Trabanttal való versenyzés ötlete?

– Kötődöm a régi, egyszerű dolgokhoz. Nyers Roland barátommal a jobb oldalamon, autószerelő osztálytársaimmal összerakott Fiat 850-es géppel kezdtem a versenyzést, ami 1999-ben is matuzsálemnek számított már. Sorsát hatalmas esés pecsételte meg, típusváltásként jött elő a Trabi. Gyerekkoromtól rengeteg élmény köt hozzá, imádom vezetni. A mai technikával ellentétben itt én vagyok a sofőr és nem az elektronika…

webre_1

A Trabi egyre nagyobb kedvenc a laikusok és a hozzáértők számára is, bár a versenyváltozatok csak nagy vonalakban, főbb elemeiben hasonlítanak a „nagypapáéra”.

– Minden megtalálható benne, mint egy igazi, “komoly” versenyautóban, és meglepő módon az ára és az üzemeltetése is hasonlóan alakul. Magunk építettük, de a motort Sásdon egy profi trabantos különítmény, a Szilágyi Dezső – Hodosi Gyula többszörös bajnok páros szállította. Ezzel a technikával a Rallye sprint és a Magyar Amatőr Rallye Bajnokság futamain tudunk részt venni. Különleges vezetést igényel, mert a kétütemű motor és a rövid tengelytáv miatt jól forduló, dinamikus kis méregzsák. Pár meglepő adat: a motor: 600 cm3, 45 lőerős, végsebessége 150 km/h.

Büszkeséged Temesi Nikolett…

– Mellettem kezdte 2013-ban nagy lelkesedéssel. A női navigátorok nagy előnye általában a kis testsúly és több dolog észben tartása a verseny kezdete előtt és alatt is. Nélküle eléggé szétszórt és felületes vagyok. Felelősségtudattal és megnyugtatással tölt el, hogy nem egyedül ülök a “furnérban”

Serleggel az éves díkiosztón

Azt mondtad, életed legnagyobb élményét valósította meg a Valens Trans Bt., hogy kijuttatott a horvátországi futamra 20104 év végén.

– Földöntúli élmény külföldön Trabanttal versenyezni! A kocsi nem volt teljesen felkészítve a Santa Domenica-i kemény földes versenyre. Hátsófutómű-töréssel a helyiek legnagyobb szórakoztatására 11 km tettünk meg 3 keréken, nem rossz tempóval, mert a 130 indulóból a 85. helyen futottunk be. Rögtönzött javítással 15 perc alatt összeraktuk a futóművet, és folytattuk a versenyt. Végül a cél előtt pár km-rel egy féltengelytörés miatt bent maradtunk a pályán és feladásra kényszerültünk. Tervek szerin idén is szeretnénk nekivágni ennek a versenynek, ha össze tudjuk hozni. Teljesen felújítottuk, s amíg van hozzá alkatrész, megyünk vele! Tervezzük „felhúzni” az Országos Historic Bajnokság szintjére…

Még egy szenvedélyed van a ralizás mellett.

– A spéci Trabant „Coupé”-t kifejezetten az Országos Szlalom Bajnokságra építettem, de a részvételhez kevés a támogatóm, így a szlalom bajnokság most háttérbe szorult, de egy-két versenyen megjelenek a kék Trabival is. 700 cm3-es, kétütemű motorja 50 lőerős, 30 cm-rel rövidebb a gyári kocsinál. A kis szörnyeteg folyamatos fejlesztések alatt áll, szeretnénk még sok versenykilométert megtenni a nézők és a saját magunk örömére.

 

 

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása