Rallye Sprint Bajnokság – Kaveczki – Nagy, az idei első abszolút győztes páros

2000-ben a többszörös magyar rali bajnok, Kiss Feri udvarán porosodó VW Golfot megépítették és amatőr raliban debütáltak vele. Továbbfejlesztve több Rallye-túra, Rallye 2-es versenyen lettek 2., 3. helyezettek, sprint bajnokságot nyertek, többször is voltak 2.-dikak év végén. A 2014-es Mecsek Rallye-n másodikak lettek kategóriában. A 2015-ös évadnyitó sprintversenyen aratott abszolút győzelméről a Kaveczki Jenő – Nagy Péter páros pilótája, „Dugó” mesélt

 – Régi szép fényében láthattuk ismét a Golfot, épp a szezonnyitó futam előtt esett át egy kisebb felújításon?

 – Időszerű volt, pénzszűke okán alig fejlesztettük az elmúlt években. Eddig kétszer kaptuk meg az év esése címet, az egyik nagy borulás után építtetünk teljesen új autót a Golfból.  Akkori segítőim Bagó Gábor, Méder Zsolt és Szabó Sándor, nagy lelkesedéssel álltak neki. Fényezése Mátyás Vilmos munkáját dicséri. A motor részben a Havassy műhelyben, részben saját fejlesztésben készült. Bealítását Borsodi Tamásnak köszönhetem, ő az 50-es Weber karburátorok behangolásának mestere. Ancil János segítségével 5 sebességes gyári, VW Motorsport Gemini váltót kapott az autó, és 16-collos kerekeken tapad az aszfaltra. Lassulásáról a Szabó Gergő korábbi híres, sárga Golf 3-asából származó négydugattyús AP Racing fékek gondoskodnak.

webre_1

 

– Azt mondtad, a VW Golf vezetése nem nagy ügy…

– Nyomod a gázt, vagy be fér vagy nem. Természetesen csak bal lábbal fékezem. Váltáskor nem kell kuplungolni, de mivel még a kuplungos időszakban nőttem fel akaratlanul is benyomom.  Íven autózásunk a nézőknek nem látványos, de időre a leggyorsabb. 16-collos kerékkel a végsebessége 165-170 km/óra, 17-es kerékkel 175-180 km-óra. A nyomatékos erőművet maximum 6500-ig forgatom, megelőzve, hogy évente egy-két motor felrobbanjon 9 ezres fordulaton. A legutóbbi, hat évig üzemelt megbízhatóan, motorhiba miatt nem estünk ki. Lenne, mit fejlesszünk a hajtáson, a kezdetleges futóművön, 7-8 éve nem lett felújítva, a lengéscsillapítókra ráférne a csere, a héten vettem is lottószelvényt… Ameddig tudok és engednek, versenyezem, egyszer szeretnék kipróbálni egy Super 1600-os vagy Super 2000-es versenyautót, de lehet, hogy csak álom marad.

– Örömmel láttuk, még a mai napig is megismernek a nézők és szurkolnak!

– Pedig már elég öreges a tempónk. Néha így is összejön egy győzelem, mint most is, Orfűn: megnyertük a rallye sprint abszolútját, a kategóriát, mienk lett az egyik leggyorsabb kör is. Nagyon örültünk, hiszen beteg voltam egész hétvégén, vasárnap a versenyen gyógyszer tartott életben. Előtte ősi hagyományokra támaszkodva gyógyítgattam, magam, péntek és szombat este a pálinka fokhagymával fogyott, de csak kicsit segített. A verseny jó volt, csupán a jobb hátsó kerékbe kellett mindig kis levegőt fújni, nem tudtuk lecserélni, mert nem volt mire. Ezen kívül csak benzint tankoltunk minden kör után. Tervünk ebben az évben a sprintversenyek, a Baranya Kupa és a Mecsek Rallye. Szeretnénk indulni a Mikulás Kupán, de sajnos nincs murva futóművem.  A 80-as években kezdtem Trabanttal, lelkesedésem még 45 évesen is tart, de támogatok hiányában nagyon nehéz szinte csak önerőből. Barátok és Nagy Péter navigátorom segítségével versenyzünk. Régóta ismerjük egymást, együtt járunk horgászni. Ö a rumos teafelelős és a szervező mesterünk is, magán emberként is barátok vagyunk  már több éve navigál nekem. Köszönöm az orfűi verseny utáni sok gratulációt!

 webre_2

 

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása