Prológ: Szelep egy kanyarral elnézte, Borbás az élen

A péntek délelőtti gépátvétel után a nevezési listáénál valamivel rövidebb lett a rajtlista: a Historic-mezőnyben összesen 39, az ORB-ben 48 páros és autó szerepelt rajta.

Szelep 15

Az időjárás nem ígért túl jó előjeleket a prológra, hiszen a délelőtt során többször is kellemetlen futó zápor söpört végig a városon, ám az első autók végül délután felhős, de száraz időben gurulhattak át a Széchenyi téri rajtdobogón, majd érkeztek meg a pogányi repülőtérre.

Ahol több mint ezres létszámú nézősereg volt kíváncsi a versenyautók mellett a méltán népszerű és olykor a fizika törvényeire fittyet hányó Mókus streetfighter showjára, illetve két Forma-autó rögtönzött bemutatójára.

A Historic-mezőny leggyorsabbja a prológon végül a Hammer – dr. Nagy duó lett (Lada 21011 Gr 2) 1:54,5 perccel, őket a svéd Helin – Lindholm páros (Opel Ascona A) követte 1:55,4-gyel, a harmadik helyen a Wirtmann – Barna páros (Ford Escort MK2) zárt 1:56,7 perccel.

Az ORB mezőnyből a csaknem két kilométeres pályát a kiadott eredménylista alapján a pécsi Németh 16V Péter, Varga István duó Citroenje (képünkön) teljesítette a leggyorsabban, ám ahogy a cél után maga a pilóta is beismerte, egy kanyart alaposan elrontva kissé lerövidítette a pályát, így természetesen nem neki jár a prológ leggyorsabb pilótája kitüntető cím. (Amint később kiderült, Szelepéknek a versenyigazgató a pályatévesztés miatt 4:00 perces megállapított időt adott – de ezzel is befértek még az utolsó előtti helyre…)

A titulust egy Ford Fiesta R2-es volánjánál Borbás Szabolcs, illetve Csáki Richárd érdemelte ki, őket – ugyancsak több, erre esélyesebb párost megelőzve – Marozsi Zsolt és Tóth Csaba követte egy FIAT Grande Puntóval.

Az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy a mezőny eleje még világosban és száraz aszfalton száguldhatott végig, ám az utolsó nagyjából húsz autó számára az idő közben eleredő esőt a fokozatos besötétedés tetézte, így az ő ideik immár vizes és lámpafényes autózás eredményei.

Az már persze más kérdés, hogy még a rajt előtt a pilóták meglehetősen ellentétes várakozásokról tettek tanúbizonyságot, míg Spitzmüller Csaba, Matics Mihály és Fogasy Gergely kimondottan várta az esőt, addig Kazár Miklós, ifjabb Tóth János és Puskádi János nagyon is esőmentes rajtban reménykedett.

Az időjárás-felelős természetesen nem tehetett mindkét tábor megelégedésére, ahogy az előrejelzések szerint a szombati gyorsok előtt is sok fejtörést okozhat majd a pilótáknak a megfelelő gumiválasztás.

A prológ élmezőnyének eredményei:

Németh 16V Péter – Varga István
Citroen C2 R2 Max
1:11.8
1. Borbás Szabolcs – Csáki Richárd
Ford Fiesta R2
1:35.8
2. Marozsi Zsolt – Tóth Csaba
Fiat Grande Punto S2000
1:40.5
3. Kovács Antal – Istovics Gergő
Ford Fiesta R5
1:44.4
4. Kazár Miklós – Ferencz Ramón
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
1:44.9
5. Vincze Ferenc – Kuti Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
1:45.1
6. Hadik András – Kertész Krisztián
Ford Fiesta R5
1:45.4
7. Vargha Bálint – Magyar Gábor
Renault Megane Maxi
1:45.7
8. Maricsek Miklós – Kovács Szabolcs
Mitsubishi Lancer Evo IX
1:45.8
9. Spitzmüller Csaba – Bazsó Attila
Mitsubishi Lancer Evo X R4
1:46.5
Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása