ORB: ifjabb Tóth János 13 év után nyert ismét a Mecseken

Ritkán szokott olyasmi előfordulni raliversenyeken, hogy a rajtlistán még 1-es sorszámmal jegyzett páros az eredménylistán a legutolsó helyet foglalja el – nos, Herczig Norberttel és Bacigal Igorral most ez történt. Igaz, a Pécsre már itteni eredménytől függetlenül magyar bajnokként érkező kettősnek ezúttal sem sietnie, sem számolgatnia nem kellett. Így aztán le is tették az őket győzelemhez segítő R5-ös Fabiát, és egy olyan Felicia KitCarral érkeztek, amellyel Norbi még 1999-ben versenyzett – mit versenyzett, nyerte meg az A6-os kategóriát. Így aztán akkor sem kellett kétségbe esniük, amikor szombaton egész egyszerűen kitört a Skoda kereke: a szerelők szépen nekiláttak, megjavították, így Herczigék vasárnap, szuperralizva visszatérve, szép komótosan 19-20. helyeken zárva a gyorsokat végül az abszolút 27. idővel zártak (ez a P-csoport 7. helye volt egyben).

Tegyük hozzá, a velük együtt hat másik szuperralissal együtt 27 fős mezőnyben a céldobogón történő átgördülés már önmagában is említésre érdemes – az eredetileg 48 autót számláló rajtlistára tekintettel mindenképpen.

tothj cél

A bajnoki cím tehát már korábban eldőlt, a dobogó két másik helye azonban még kiadó volt, utóbbiakért a 107 pontos tavalyi bajnok Kazár Miklós, Ferenc Ramón, illetve a három év után visszatérő hétszeres bajnok, ifjabb Tóth János (képünkön) csatázott még. Tegyük hozzá, utóbbinak ezúttal éppen Kazár tavalyi bajnok mitfahrere, Szőke Tamás diktálta az itinert.

És amint az a végére kiderült, címvédőhöz illően: hiába zúdult ugyanis szombaton a Mecsekre szinte minden olyan elem, ami megkeserítheti a pilóták életét, eső, köd, sár, olykor szinte murvás aszfaltok – Janika már szombat estére másfél perces előnyt gyűjtött riválisával szemben – amit vasárnap már „csak” meg kellett őriznie. Az ő rutinjával pedig borítékolható volt, hogy innen már nem engedi kiénekelni a szájából a sajtot, ám a biztonságra törekvéssel együtt is meg tudta nyerni a három vasárnapi gyorsból a két árpád-tetőit.

Ugyanakkor Kazárék is taktikusan autóztak, hiszen számukra a bentmaradás volt csak az igazi tét, abszolút 2. pozíciójuk pedig egyértelműen azt jelentette, hogy az éves értékelésben ők lettek Herczigék mögött a másodikak, Janikának pedig nagy visszatérőként a bronzserleg jutott.

– Szerencsénk is volt, meg a hetedik érzékünk is segített, úgyhogy a nap folyamán végig jól választottunk gumit, ami ezúttal kulcsfontosságúnak bizonyult. Próbáltam a lehető legjobban kihasználni a Peugeot nyújtotta lehetőségeket, és ezúttal egész jól ment. Az utolsó két szakasz azonban irreális körülmények között zajlott, az, hogy ránk esteledett, még nem lett volna baj, de olyan felhordásosak voltak az utak, és olyan helyeken is, ahol abszolút nem számítottunk rá, hogy néhol elkelt volna a murvagumi. Az utolsó gyorsaságin volt két-három olyan féktáv, amelyen azt hittem, hogy nem tudunk megállni – utalt még a szombatra ifj. Tóth János. – Végül azonban minden sikerült. Mecsek-ralit nyerni mindig felemelő érzés számomra, ez a mostani különösen, hiszen nagyon nehéz verseny volt. A tegnapi eső, a változékony időjárás mindenkinek megnehezítette a dolgát, sokszor csak a szerencsén múlott a jó eredmény. Optimálisan lett beállítva az autó még a vízre is, minden flottul működött – örült győzelmének a céldobogón a győztes.

Az ORB teljes hivatalos eredménylistája (abszolút, illetve kategóriák), honlapunkon az online hirdető menüpontban tekinthető meg!

 

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT