Matyi és az „Öreglány”

A nézők már csak így hívják őket, midőn elszáguldanak előttük a veterán Audival. Azon kevesek egyike, akik a legendás Pécsi Volán Autósport Szakosztályából még életben vannak. Ám Keszler Mátyás nem csupán életben van, de ma is aktívan versenyez. Tavaly országos bajnok lett 64 évesen. Hágen (zöldben) és Keszler - Nyugdíjasként pihenned kéne, ehelyett raliautóban száguldozol. Hány éve is? - 38 éve, 1977-ben a Kaposvári Volánnál Galgóczi István navigátoraként kezdtem egy 1300-as Zsigulival. 1981-ben, Rallye II-ben ültem át egy Wartburg kormánykerekéhez a 14. Mecsek Rallye-n. Szilágyi Lászlóval rögtön megnyertük a kategóriát, 26 Wartburg között. Az évek során nyertem még három Eb-futamot, valamint 17 magyar bajnoki futamot. 1982-ben a Pécsi Volán legendás csapatába kerülve megörököltem Kardos Lajos Wartburgjait, onnan számolva összesen 8 Wartburggal, és legalább ennyi egyéb márkával versenyeztem. Köztük van az „Öreglány” is, amivel 2014-ben a pécsi sprintes mezőnyből az országos bajnokságon egyedül mi lettünk bajnokok a P 16-os – összkerekes – kategóriában, a mai modern Mitsubishik között. - Ki volt a keresztapa, és mit kell tudni a bajnok kocsiról? - Szűcs Zsolt újságíró barátom keresztelte át az Audit „Öreglány”-ra. '91-es évjárat, és '93 óta versenyautó. Navigátorommal, Hágen Zolival hárman 145 évesek vagyunk. Üzembiztos, de van már baja szegénynek, mindig szögelni kell. Öthengeres, 2226 köbcentis turbós motorja szériában is 220 lóerős, kis tuninggal 250-re fel lehet húzni, sperdifi nélküli, utcai futóművel. Ismerem minden porcikáját, év elején egyszer jól össze kell rakni, egy évadot kibír. - Kevés pilóta dicsekedhet pályafutása során 29 navigátorral… - Egyszerű oka van: valószínűleg közülük páran így tudtak csak versenyzői licencet szerezni... Mindegyik más volt, sokat tanultam tőlük én is. Viszont harmincadiknak mindenképpen egy hölgyet szeretnék…  - Tősgyökeres pécsváradi vagy, műhelyedben fiatalok bámulják, hogyan bütykölgeted az Audit. - Jönnek, tanácsot kérnek, szeretnének beülni, kipróbálni. Markó Tibi, Balatonyi Árpi néha meghívnak a sprint futamaikra, szívesen rajthoz állok, főleg a hozzám 3 km-re lévő Nagypallon, viszek néhány fiatalt, s mivel indulunk az Országos Bajnokságban, előtte egy-egy sprintverseny jó teszt is. Az „Öreglány” vezetése improvizatív jellegű, murván figyelni kell, ne törjön ki a hátulja, aszfalton kis balláb-fékkel, inkább íven. És a lassítók után a turbónyomást fenntartani, mert utcai csikó, nincs benne ALS.  Vigyázunk rá… - Azért nem mindig: 2003-ban, a 36. Mecsek Rallye utolsó, Alsómocsolád – Kisvaszar gyorsaságiján fejre állítottátok az „Öreglányt”… - A 3. helyért küzdöttünk Michna Ottóékkal. Másodpercekre voltunk tőlük, szakadt az eső, Tóth Csaba navigátor barátommal megpróbáltuk ledolgozni a kis hátrányt. Esőben a gumink elfogyóban volt, a cél előtt egy jobb 33-ban sikerült két szaltót dobnunk. Szegény „Öreglány” kétszer átfordult, totálkáros lett. Az ajtók nem nyíltak, mire sikerült kikecmeregnünk, pár néző elkezdett relikviákat gyűjteni az autónkról: oldalüveg, tükör, s egyebek tűntek el percek alatt. Egy hétig jártunk vissza „kukázni” a csalánosba, mire megtaláltuk kirepült telefonjainkat, stoppert, iratokat, egyebeket. Szegény „Öreglány” tetőn pihegve ki is bérelte a futam végéig az árkot: a sportbíró nem engedte kivenni, és páran még nekisodródtak. - Örök hűséget fogadtál az Audinak? - Igen, és van egy markológépes haverom, aki megígérte, hogy az „Öreglánnyal” együtt fog eltemetni… webre_1
Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT