Kétszázadik versenyére készül Dunavölgyi János

1967-ben született, elvált, lánya 17, fia és navigátora 22 éves. Pályafutását 1985-ben kezdte gokartszerelőként, de pár hónap elteltével már ügyességi versenyeken és a Pécs-Eszék Rallye-n indult. Nem autótörő típus, de egyszer sikerült oldalra tenni a kis „Honneckert” (Trabantot…). Most, 30 évvel később a 200. versenyrajtja előtt sajtótájékoztatóra hívott minket.

F. K.

– Miért fontos számodra a közelgő, jubileumi start?
– Mert 20 éves pályafutásom egyik csúcsa lesz az Opel Corsa GSI-vel, ami lassan veterán autónak nevezhető, s amit 2002-ben kiváló szerelőim, Kereszturi Péter és Kálócz József segítségével építettük. Június 5-6-án, Bakonyán lesz a 200. versenyem. Miért lelkesedem ennyi év után? Mert nem a serleg, nem is közhelyszerűen hangoztatott „célbaérés” a legfontosabb, hanem az, ami addig a pályán és a versenyen történik: az Élmény!

web_1

– Hogyan kerültél a raliból a pályaversenyzésbe?
– Ifj. Nyitrai Béla navigálásával raliztunk 1985-től 88-ig. Katonaság, család, cégem alapítása miatt kis időre abba hagytam, majd nézőként egy Mecsek Rallye szervizpontján találkoztam újra Bélával, akitől a következő évben, 1999-ben egy Suzuki Swift GTI-t béreltem, de már pályaversenyzésre. Meglepően jól sikerült a debütálásom, év végén kategória 2, géposztály 3. lettem. Egy év kényszerű kihagyás után saját Lada Samarával indultam, N-1400-as kategóriában a hegyi és gyorsasági versenyeken, az autó teljesítményéhez képest jó eredménnyel.

 

– A pályaversenyzéssel bejártad fél Európát, gondolom, kötetekre rugó emléked, sztorid lenne, említs meg pár emlékezetesebbet.
– Fájó emlékem a csehországi Most városából: gépátvételen a magyarul beszélő szlovák műszakiak nem engedték át a szabályos papírokkal rendelkező autóm. Midőn rákérdeztem, mégis miért teszik ezt, ez volt a válasz: mert magyar vagy… Sírva vezettem egészen a határig, a csapatomat vissza kellett fordítani. Később kiderült, egy magyarországi futamon őket ért vélt sérelmet bosszultak meg rajtam. De persze jóval több a szép emlékem, mert ennek az ellenkezőjét kaptuk pl. Rijekában. A Hungaroringről s a hazai pályák valamennyi futamáról emlékhegyek bukkannak elő. Parádsasváron a váltóm tört el, de szerelőim 18 perc alatt kicseréltek, difiáttétellel együtt! Egyszer a Hungaroringen az első rajt tömegkoccanással kezdődött és ajtótöréssel végződött. Értem el kiváló eredményt esőben, vizes gumi nélkül. Időközben jól összenőttem a kis darázzsal, 2005-ben és 2006-ban megnyertem és megvédtem a magyar bajnoki címet, amikor elvertem a híres pécsi „Szelep”-et, azaz Németh Pétert!

– Mit vársz az idei évadtól, és lesz-e majd 300. versenyed?
– A versenyzéshez rengeteg tényező szükséges. Még egy ilyen jubileum sem anyagi, sem egészségügyi szempontból nem valószínű. Helyet kell adni a fiataloknak is, és egyszer minden szerelemben eljön az idő, amikor tudni kell „elengedni”.

web_2

– Végül a „karitatív” közlekedési oktatói tevékenységedről szólj egy keveset.
Korábban is figyelemmel kísértem a fiatalok és gyerekek közlekedését, ahol tudtam segítettem őket. Van olyan versenyzőtársam, aki jutalomautózáson volt kisiskolásként… Sajnos szomorú mottója van annak, hogy a megye összes iskoláját megkerestem közlekedésbiztonsági oktatásommal, mert egy 17 éves versenyzőt és barátját vesztettük el diszkóbalesetben. Úgy érzem, az oktatásnak igen nagy szerepe van, egyre többen közlekedünk, életeket menthetünk meg vele.

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT