Kálmánczi Balázs – Schmidt Balázs: 2014-ben az „erőcsúszás mesterei”

„Mi még úgy nem jöttünk le gyorsaságiról, hogy ne nevettünk volna a végén!” 

 Ők a pécsi közönség ladás kedvencei. Ha egyszer rajthoz állhatnának a rali-világbajnokságon, elnyernék a „The Masters of Powerslide” címet. Ralis berkekben elhíresült merész, látványos erőcsúsztató stílusukat kevesen tudják és merik bevállalni, ha mégis, ritkán jön össze, vagy időveszteséggel. Kálmánczi Balázs elárulta, 2014-ben ez a vezetési stílus a Rallye Sprint Bajnokság abszolút 4. helyét is meghozta.

 – Az első komolyabb versenyeden, 2008-ban Magyarbólyban Mánfai Tamás barátoddal N-es széria Ladával álltatok rajthoz, és csak csupán látványosan akartatok autózni.

– Sikerült is, mert verseny után sokan jöttek gratulálni. Az első győzelmünk az árpádtetői sprintversenyhez fűződik, Lada VFTS-sel nyertünk kategóriát. Utána voltak sikereink, de a teljes évadban nem tudtunk elindulni. Szerencsénkre versenyezhettünk párszor a híres 1,6 light – vagyis a „könnyű 1600-as” – kategóriában, és sok jó ladás versenyző – Szauer Gergő, Molnár Zoltán, Geiger Máté, Kovács „Öcsike”, Tóth Zoltán, Jekl Alfi – ellen vívhattunk csatákat. Először 2013-ban teljesíthettünk teljes évadot a sprintben Szabó T. Norbi „Nóci” és Rapp Zoli barátaimnak köszönhetően. Természetesen Ladával vágtunk neki az évnek, új navigátorommal, Pataki „Szúnyog” Lászlóval egy „hóautóval”, amit mostanra kőkemény versenyautóvá sikerült fejlesztenünk.

– 2014 óta azonban Schmidt Balázs a navigátorod, vele kiugróan jó évet zártatok.

– Kisgyermek kora óta élete része az autósport, az Abaligeti úti hegyi versenypálya közelében nőtt fel, ott kapta meg a kellő dózist, a fertőzést. Korábban is ült már versenyautóban, de az nem volt elég, hiányzott neki a “Lada-feeling”. Év elején összeültünk, megbeszéltük a lehetőségeinket, és hamar összeszoktunk. Szereti a háttérmunkát, az előkészületeket, a szervezésben is jól elboldogul. Mi még úgy nem jöttünk le gyorsaságiról, hogy ne nevettünk volna a végén! Nemcsak navigátorom, de jó barátom is.

– Állandó kérdés, hogy íven kanyarodva vagy erőcsúsztatással gyorsabb az autó? Nektek melyik vezetési stílussal jött össze 2014-ben az abszolút 4. hely?

– Természetesen íven a gyorsabb az autó, de én szeretek íven gyorsan is keresztbe menni, és a Ladával muszáj is kicsit „csapatni a farát”. Szenzációs tavalyi évadunkhoz, s hogy a 4-es kategória és a Lada-kupa bajnokai lehessünk, kis szerencse is kellett: a dupla szorzós versenyeket nyertük meg, így jöttek össze a pontok. Nagy csatákat vívtunk a kategóriában Hulmann Gábor, Géringer Zoltán, Kiss Roland, Balázs Gábor társainkkal. Az évadzáró hertelendi futam utolsó gyorsaságiján dőlt el, hogy kategóriát nyertünk, az abszolút 4. hely már hab lett a tortán.

– A mai szuperautók között milyen Ladával tudtatok abszolút 4. helyre autózni?

– A neves hímesházai tuningmester, Bajor „Mifu” Zoltán varázsolt lóerőket a Lada 2105-ös 1600 cm3-es motorjába. Weber karburátorok, kovácsolt dugattyúk, H-profilú hajtókarok, egyedi vezérműtengely jellemzi. A váltó az úgynevezett „helyén 1-es”, kapcsolókörmös darab, ami Nagy István „Higany” műve. Állítható, Katona-féle Bilstein lengéscsillapítók, Lada Niva rugóval összehangolva. A motor teljesítménye 160 lóerő feletti, 8000-es percenkénti fordulattal és a jelenlegi áttétellel 166 km/h a végsebessége, amit rendkívül hamar elér. Szenzációs élmény vezetni, aki ült már hasonló kocsiban, tudja, miről beszélek. Ám ez a szuper autó nem a miénk, ezúton is szeretném megköszönni a tulajdonosnak, Szabó T. Norbinak, hogy lehetővé tette ezt az élményt egész évben.

webre_1

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása