IV. Kumrovec Rally – Király Gábor élménybeszámolója

A ralisport itthon folyvást dráguló és mindinkább problémásabbá váló helyzetében egyre több magyar, főként pécsi páros ruccan át déli szomszédjaink népszerű futamaira. A horvát szervezők baráti hangulatú, az itthoninál jóval kedvezőbb feltételű, költségkímélőbb versengésre hívják párosainkat. Április elején rendezték meg a horvát ralibajnokság ide első futamát, amelyen Pécsről a Király GáborMolnár Alexandra páros is részt vett. Gábor számolt be olvasónknak a versenyről.

Miért döntöttetek a horvát bajnokság egyik futamán való részvétel mellett?

A Horvát Autós Szövetség /HAKS/ és Zeljko Stefanic kedves meghívására vettünk részt a futamon Lada VFTS versenyautónkkal. A Zágrábtól 40 km-re lévő festői szépségű Kumrovec környékén, a szlovén határ mellett elterülő hegyekben immáron negyedik alkalommal megtartott ralira 55 páros adta le a nevezését. A pénteki gépátvételt kővetően a mezőny Terme Tuhelj felé vette az irányt, ahol az aquapark parkolójában kétfordulós látványos prológgal vette kezdetét a verseny, amit a Kreator TV csatorna is közvetített. A Horvát Bajnokságban zömében négy-, illetve elsőkerék-meghajtású versenyautókkal versenyeznek, ezért üde színfolt volt a nézők számára Lada VFTS-ünk. Szaszával, Molnár Alexandrával, akivel az életben is egy párt alkotunk és a versenyeken az ő navigálásával indulunk, hamar a szívünkbe zártuk ezt a futamot, mert nagyon segítőkész rendezőgárda segítette indulásunkat, és igazi, raliértő lelkes közönség előtt versenyezhettünk.

– Milyen volt a verseny, a pályák, és milyen esélyekkel autóztatok?

Az igazi küzdelem szombaton kezdődött a rajtceremóniával, azt követően már az igazi ralié volt a főszerep. Rendkívül technikás, sok kanyarral, nagyon rövid egyenesekkel, sok eldobbantós bukkanóval rendelkező, navigátor- és pilótaszemmel is nehéznek mondható 9 km-t, majd egy ugyanilyen 13 km-es gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni a mezőnynek két alkalommal. Az első gyorsaságin óvatosan, de nem lassan kezdtünk, és mindjárt elsőre a kategóriánk 5. helyére kerültünk az 1600 köbcentis Ladánkkal, ami azért számított szép eredménynek, mert a horvát kategóriabesorolás szerint együtt mentünk a 2000 köbcentis autókkal. Jó pár nagyobb kocsit sikerült magunk mögé utasítanunk.

web_2

A fényes kezdetet bosszúság követte, hiszen nem értetek célba…

A második szakaszon már kész támadási tervvel rajtoltunk el, a cél természetesen a dobogó volt. Sajnos azonban röviddel a rajt után, az egyik kanyarból kijövet a fokozatokat sorban felkapcsolva gyorsítottam, amikor elkezdett „berázni” az autó, majd jött a rémes csattogó hang a hátuljából, amiből Szaszával már tudtuk, hogy nagy a baj. Sajnos a differenciálműből jött a hang, ugyanis „lefogazott” a kúpkerekünk, és a verseny feladására kényszerültünk. Ennek ellenére jövőre biztosan visszatérünk még, mert nagyon barátian fogadtak minket, és fantasztikus pályákon zajlott a verseny! Jó volt számunkra ismeretlen, új gyorsaságikon autózni, és Szasza is jól vizsgázott ismét, idegen terepen is! Külön köszönet Zákányi Janikának és Gyenis Nikinek is a segítségért!

webre_1

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT