Hullmann Gábor

Hullmann Gábor, a Balaton északnyugati csücskében, Keszthely tőszomszédságában, Gyenesdiáson élő fiatal ralis tehetség is megtörte idén a pécsi ralisprintesek hegemóniáját. 16 évesen már a helyi roncsderbiken saját építésű Ladájával versenyzett, amivel 2002-től Hamza Gáborral az oldalán már a raliban is színre léptek, főként a környékbeli futamokon, párszor Tolna megyében is. A fiatal trónkövetelő figyelme ezután fordult a pécsi autóversenyek felé.

– Pécs viszonylag messze van Keszthelytől, miért döntöttél úgy, hogy nálunk is teszel néhány próbát?

– Sokat hallottam a pécsi sprintfutamok legendás pályáiról, elhatároztam, részt veszek a Marco Racing Team egy-két versenyén. Orfűre jöttünk először, ezután Árpádtetőn is indultunk, világossá vált, itt szeretnénk versenyezni! 2014 volt az első olyan évem, amikor szinte teljes ralisprint szezont sikerült teljesíteni a pécsiek sorozatában. Felejthetetlen élményekkel lettünk gazdagabbak. Másodpercekre és tizedekre autóztunk az abszolútban verhetetlen Kálmáncziéktól és Géringeréktől. És év égén hárman osztoztunk velük a dobogón.

– Versenyautótok a pálya széléről nézve eléggé rendben van.

– A VFTS felépítményt, amivel 2007-óta versenyzünk, mi építettük. A motort Bajor Zoltán készítette, 1600-os, dupla Wéber porlasztós, váltója 6 sebességes tolókerekes. Hátul Pajero híd, elöl széles lengőkaros. A futómű saját fejlesztés eredménye. Idén átalakítottuk Rally 2-es szabályoknak megfelelően, így rendelkezünk megfelelő gépkönyvvel és sportrendszámmal.

web_1

– A pályán láthatóan az optimális ívet keresed, ahelyett, hogy a Ladákkal szokásos látványos csúsztatásdokkal szórakoztatnád a közönséget.

– Igen, de szeretek a kanyarokban csúsztatni is, ami látványos ugyan, de az időeredményt ronthatja.  Élvezeti értékét tekintve vezetőként mindkettőben örömöm lelem. Nézőként nekem is a csúsztatás tetszik, eredményesség tekintetében viszont az íven autózás célravezetőbb.

– Távoli megyéből érkezőként hogy tetszett a pécsiek rendezése?

– Mint mindig, a 2015-ös évadnyitójuk is kiváló volt. Versenyzőbarát a hozzáállásuk, értékelik az erőfeszítéseinket, számít a véleményünk. A szezonnyitó orfűi verseny nagyon tetszett, az idő is kegyes volt hozzánk és sikerült egy problémamentes, eredményes hétvégét zárnunk. Bár hiányoltam a kategóriából több remek párost is. Befogadott a pécsi sprintes mezőny és jó hangulatú versenyeket futottunk. Barátokra is szert tettem az itteni csapatok körében. Éppen ezért kicsit sajnálom, hogy pont idén döntöttük a Rally 2 mellett, amely jobbára más országrészekben zajlik, így ritkábban jutunk majd el Pécsre. Ott nincs meg az a családias légkör, ismeretlen közegbe csöppentünk.

– Megbántátok mostanra ezt a lépést?

– 2015 elején sejtettük, újoncként a Rallye2-ben nem lesz könnyű dolgunk és nem tudunk teljes szezont futni. Négy Rallye 2-es versenyen terveztünk az indulást, Miskolcon, Szombathelyen, Baranya Kupán és a Mecsek Rallyn. Sajnos a pécsi gépkönyvezés után hoztak pár új technikai szabályt, ami a versenyre való felkészülés során elkerülte a figyelmünket, és hiába utaztunk el Miskolcra, a technikai bizottság döntése alapján nem indulhattunk el a versenyen. A rá három hétre következő szombathelyi futam előtt, pedig egy komoly kézsérülés miatt kellett úgy döntenünk, hogy nem indulunk. Egyelőre tehát nem túl jól indul az R2-es bemutatkozás számunkra.

– Végül, kérlek, mutasd be a navigátorod.

– Hetyei Tamás navigátorommal két éve versenyzünk együtt. A kezdeti pár verseny után könnyedén alkalmazkodott a stílusomhoz, hamar összeszoktunk. Az összhang a kocsin kívül és belül is megvan, nem szól bele a vezetésbe, ha igen ott általában egy kis kaland következik. Persze ha leérünk, mindketten mosolygunk, és megbeszéljük, hogy is kellett volna elkerülni a felesleges “kalandozást”.

web_2

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT