Hova tűnt Notheisz Attila és szép Lancia?

Az egykor népszerű magyar lanciás versenyzők, Ferjáncz Attila, Ranga László is nagy hatást gyakoroltak a komlói srácra, de nemcsak miattuk választotta Lancia raliautójára a „Ranga memorie”dekorációt, hanem azért is, mert szentimentális és gyógyíthatatlan álmodozó. Nottit a sprinteken folyvást emlegetik, autóját és látványos kanyarvételeit hiányolják. Erről is kérdeztük.

 – Miért nem láthatunk mostanában a ralikon?

– Az elmúlt hat évem igen sűrű volt, nem maradt energiám kérni, törtetni, hazudni, melózni a nagy szerelemért. Folyamatosan változó életemnek egy szeglete csak a rali. Kevesen vannak, akiknek nem kell erőn felül teljesíteniük ahhoz, hogy álmaikat megvalósíthassák, főleg, ha ez az álom a raliversenyzésről szól. Nem szakadtam el a ralitól, minden adott, hogy folytassam, ha úgy alakul.

– Miért pont Lancia?

– Sokat dolgoztam Olaszországban, magával ragadott az életérzésük, ez is benne volt a Lancia melletti döntésben. Éppúgy megálmodtam, ahogy akkor rajtam kívül sokan, több márkát is. Amikor a legendás típusok lefutottak, jöttek az újabb „kérők”, én mégis ennél maradtam, mert álmom kiállta az idő próbáját: 20 éve minden január 1-én azt fogadtam meg, hogy na, majd idén meglesz. Meg is lett, de mai napig is álmom, mert van egy-két finomság, amit még nem sikerült beépíteni.

webre_1

– Néhai idősebb Ranga László is hasonló Lanciával versenyzett. Miért került az ő egykori festése az autódra?

– Sosem akartam Ranga Laci bőrébe bújni, nagyon tisztelem, de egyéb kötődésem nem volt hozzá. Viszont nagy álmom volt, hogy ha pécsiként, lanciásként egyszer eljutnék álmaim Mekkájába, a Rallye Legendre, nem indulhatnék mással, mint egy „Ranga memorie”-s Lanciával. De ezt ne írd le, mert már mindenki kijutott, csak én nem, pedig öt éve készülök rá…

– Állítod, mai értelemben nem vagy versenyző…

– Sosem akartam mindenáron győzni, beértem azzal, ha sok munkával építünk egy versenyautót, és már az is siker volt, ha egy kategóriában indulhattam pl. Balatonyi Árpival. Tudom, ez nem jó mentalitás, így nem lehetek sikeres, de mi a siker a raliban? Ha megvalósítom álmaimat, már az vagyok. Ma három Lanciám áll a garázsban, a szervizbuszom, és minden este megsimogathatom őket…

– Mit kell tudni a meseszép Lancia HF Integrale raliautódról?

– Az olaszok mindig szűk versenyzői körnek gyártottak versenyautókat, nem építettek privát piacot. Mítosza volt, de csak a gyári raliautóknak. Ranga Lacié is akkor volt igazán jó, amikor az olaszok idehoztak egy gyárit. Az enyém kívülről úgy fest, mint egy komoly, gyári Lancia, de belülről minden a szériából átalakított. A legnagyobb hátránya is egyben ez, amire mégis büszke vagyok, minden spéci alkatrésze Komló 50 km-es körzetben készült. Egy-egy futam után sokan kérdik: Ez olyan? S ez már siker számomra. És akkor büszkén mondom nekik, igen gyerekek, ez olyan, de itt egy olasz szót sem tud senki a mesterek közül, akik megépítették. Sosem mértük meg, de a 2000 köbcentis, 16 szelepes turbómotorja viszonyított mérések alapján 250 lóerős lehet, tolókerekes váltó, sperdifi és összkerékhajtás van alatta (ez az Integrale). Nagyon kellemes a vezetése, nincsenek vezetéstechnikai mítoszok, de a Ladából átülve először csak bóklásztam vele. Amikor ráéreztem, mit akar tőlem az autó, és én mit tőle, azaz amint az ő „kottájából játszottam”, kezesbárány lett.

web_2

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT