Aki már a 49 és az 50.Mecsek Rally-ra készül

 A 30 éves autóversenyzői múlttal bíró Lajtai Zsolt a 18. Mecsek Ralin kezdte rali 2-es pályafutását, melyet meg is nyert egy “N” csoportos, 1200-as Ladával. Most pedig már a rallye sprint bajnokságban alapoz az idei 49. és a jövőre sorra kerülő jubileumi 50. mecseki futamokra

 – Állítod, a környező régiókban nincs még egy olyan tradícióval rendelkező
verseny, mint a Mecsek Rallye.

– Így igaz, és az elmúlt évtizedekben elért színvonal Jelen Istvánnak és csapatának köszönhető. A raliról mindent magukban foglaló, fantasztikusak pályák. Kedvenceim a lefelé tartó szakaszok, ahol nem a motor erő dominál. Ritmusa van minden mecseki pályának, s ha ezt megtalálod, igen jól érzed magad az autóban. Az orfűi körverseny országosan is kiemelkedő jelentőségű. Büszkén ülök még mindig a versenyautóban és komoly érzelmeket kelt bennem, hogy a 49, illetve jövőre az 50. versenyre készülhetek. Kívánom a mai versenyzőknek, hogy élje meg az élményeket, amiket az elmúlt több mint 30 évben átéltem. Előfordult, hogy az éves bajnokság az utolsó Abaliget – Szentkút gyorson dőlt el és sikeresen fejeztük be a futamot. Versenyeztem a legnagyobb sofőrök ellen – pl. Ferjáncz Attila, id. Ranga László – és volt, hogy csak a pályák felszáradása miatt kaptam ki pár másodperccel. Jó érzésekkel gondolok minden futamra, bízom benne, sikeresen szerepelhetek a 49. Mecsek Ralin is!  Úgy hallottam, az 50-dikre ismét nemzetközi ERC, IRC futamot rendeznének, de hát már most komolyan kéne szerveződnie, akár a bejelentés, akár az előkészületek tekintetében. Jövőre igazi, a városunk életében sem mellékes háromnapos rali ünnepet tarthatnánk. Ezt a lehetőséget ismét csak “mi” tudjuk elveszteni, mint ahogy a 2012-ben az IRC-t is elvesztettük. Bízom benne, ez most nem ismétlődik meg.

web_1

 – 30 éves versenyzői múltaddal veteránként indulsz a sprintbajnokságban is.

– Jó lehetőség a fiataloknak és a profiknak is, akik átmeneti finanszírozási okok miatt, nem kerülnek partvonalra és tréningben maradnak. Sajnos az utóbbi években visszanyesték a sorozatot és átszerveződött. Szomorú, hogy ismét a pénz áll a középpontban, de ezt a sportot sem lehet üres zsebbel művelni. Jobb esély lehetett volna az utánpótlás nevelésre, ha nem veszítjük el az IRC futamot, mely a városunknak is komoly bevételt jelentett. Csak egy példa: a Rallye EB Azori-szigeteki futama a rendezőnek 1 millió eurójába került, mely 2014-ben 13 millió eurós

bevételt hozott a térségnek. Hiszem, hogy ez nálunk is működne, de az is szép lenne, ha csak 1 milliót nyernénk rajta. És itt a lényeg, ugyanis lehetne miből utánpótlást támogatni, melyben szívesen részt vennék. A sprintre visszatérve, mely egy kicsi ralinak tekinthető, jól működhet, ha hagynak teret és pályát
a rendezőknek. Második éve nincs benne a nagyon színvonalas Árpádtető futam, és most is hiányzik a naptárból. Segíteni kell a rendezőknek, hogy ez a fantasztikus sportág ne veszítse el a támogatottságát és jelenlegi bázisát. Támogatnám egy rali akadémia létrehozását. Európában a különböző sorozatokban e “műhelyekből” jönnek az új tehetségek, a sprint is jól segítheti e törekvéseket. Bízom benne, hogy tovább folytatódnak a hazai sorozatok és a politika is belátja, az autósport is látványsport, s akkor talán a támogatottság is a helyére billen és fejlődésnek indulhat a hazai autósport. A F-1 támogatása nem azonos a magyar autósport támogatásával, ezt kéne először rendbe tenni. Mindenkinek drukkolok,
aki a sportág érdekében tevékenykedik. Nagy gázt kívánok és széles
utat.

A régo volános szervizcsapatával, jobb szélén, Zsolti

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT