Abszolút Rallye

Öcsike már nem húzogatja az oroszlán bajszát?

Ezt kérdik mostanában Öcsike pécsi rajongói. Nagy kedvencük 1998-ig focipárti volt, ám a ’90-es években elcsalták a haverok a Mecsek-ralira, a verseny pedig azonnal megfertőzte. A fiúk csak nevettek új álmain, már évek óta ők is ezt az álmot kergették.18 évesen vett egy Ladát 3500-ért kilakatolva, motort is bele 2500-ért, becsövezték, s pár versenyt ment vele. Lelkes közönségét mostanában ritkán örvendezteti meg versenyzésével. Ennek okáról is kérdeztük Kovács József alias Öcsikét.

Szereted a változatosságot, versenyeztél Opel Corsa, Toyota Corolla AE86, Trabant, Peugeot 205 GTI, Skoda Octavia Kit-car, BMW és még sok más autóval, mostanában, ha egyáltalán látunk itthon, Ladázol…

– Mert egy alapszintű Ladával, amiben van „nyühögős” (egyenes fogazású – a szerző) versenyváltó, könnyen elérhető a raliérzés, és gyorsan is lehet vele autózni! Szerintem a Lada még jó darabig életképes lesz, ma már minden versenyalkatrészét az országban gyártják. Reméljük, évtizedekig láthatjuk száguldozni vele a jobbnál jobb pilótákat. Csak múlna már el a divatozása: ma a ladázás már nem kiváltság a fiatalok körében, jobbára divatozás, ami inkább szégyen, s nagy kárt okoznak a sportágnak.

webre_1

Keresztben vagy íven szeretsz vele autózni?

Mindkettőben! Évekig csak „lapjával” hajtottam, de arányosan lassabban, mint mostanság. A legjobb nagyon gyorsan, mégis erőcsúsztatva, ám ehhez születni kell vagy sokat gyakorolni. Én sokat gyakoroltam. Szép lassú csúsztatásokkal lehetsz mind két stílussal közönségimádott. Kedvenc pályám Árpádtető – Remeterét, oda-vissza, lendületes, nagyon technikás. Hogy kell rajta gyorsan autózni? Fogalmam sincs… Rettentő bátran!

Korábban híres lettél nagy eséseidről is…

– Mindig is húzogattam az oroszlán bajszát… A 2005-ös bajnokságot úgy nyertük, hogy Kisvaszaron a cél előtt 5. padlógázon akkorát hemperegtünk Magyar Petivel, hogy öröm volt nézni, de 2 hét múlva kész volt a kocsi a következő versenyre!

Emlékezetesebb versenyeid?

– Elsőként a 2005-ös bajnoki évadzáró hóban. Magyar Petivel az Opel Corsában abszolút bajnokok lettünk, 15 cm-es hóban a karácsonyra kapott téli gumikkal, meg az aputól kölcsönkértekkel. A 2012-es bajnoki évad is Orfűn kezdődött, az új A1.6 Ligth kategóriában, az első gyorsaságin a legjobb időt autóztuk Szabó Bencével, olyan nevek ellen, mint Szauer Gergő vagy Kiss Roland. Ő vezeti most a bajnokságot abszolútban, de Geiger Mátét, Molnár Zoltánt sem lehet elhanyagolni! A gyorsaságiról lejőve, megtudva az eredményt, a szervizparkig s ott bent is sírtam az örömtől, hihetetlen érzés volt!

Állítod, navigátoraidnak „könnyű” dolguk volt, nem igényelsz túl pontos itinert.

– Magyar Petivel így lettünk abszolút bajnokok, Szabó Bencével A1.6 Light bajnokok, Mester Zsuzsival rengeteget csúszkáltunk, Csányi Botonddal igazi ladázás kezdődött, és most is bármikor szívesen ül be mellém Sándor Csaba „Bufi” és még sokan mások! De köszönet a háttérben dolgozó vagy dolgozott segítőknek, a szerviznek, barátomnak, Urbánovics Istvánnak, Kovács Rolandnak, Zákányi Janikának, Papp „Bundi” Gábornak.

Mikor látunk újra a baranyai ralikon?

– Mostanában nem sokszor, családommal új életünk kezdtünk Ausztriában, ami leköti minden időmet. Megszületett második gyermekünk, így még kevesebb időt jut e csodálatos sportra. Nincsenek elvonási tüneteim, mert nincs időm ezen rágódni. Hála az égnek itt is szükség van szakemberekre, versenyautó építésére, bukócsövezésre, stb. Évente egy futamra hazajutok, ennyi bőven elég. Lassan a kocsi is elbomlik, de épül belőle egy új VFTS. Hát… majd, egyszer…

 

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT