A Rallye Sprint Bajnokság „cirkuszi bohócai”

A nézők nagy része kétségtelenül a mezőny leglátványosabban autózó párosának mutatványaiért jár ki a versenyekre.  A két fiú rögtön az elején felforralja a vért a nézők ereiben. Pedig a kaszkadőrmutatványnak is beillő keresztben autózást előadó Leipold Arnold – Tóth János páros „csupán csak” előfutó, sárga villogós Lada VFTS-ükkel zárja a pályákat egy-egy ralisprint futam rajtja előtt.A padk+ín is elf+ęr+-nk

 

 

 

 

-Kitől tanultad ezt lélegzetelállító, látványos stílust?

– Szerencsémre olyan mesterekkel kerülhettem barátságba, mint Balatonyi Árpád, Notheisz Attila, Herczig Norbi. Amikor elvittek akár csak egy havas útra, igyekeztem ellesni a titkokat. Sokat kérdeztem, és ők vezetéstechnikában, autóépítésben sokat segítettek. Ezekhez az alapokhoz igyekszem hozzáadni a saját stílusomat. Nem tartom magam különleges tehetségnek, a mezőnyben sok a jó kezű srác, akik ha nem időre mennek, hasonlóan látványosan autóznak. A ralicirkuszban mi csak a “bohócok” vagyunk, az igazi műsor a versenyzőkről szól. 15 éve Ladázok a helyi Rallye Sprint versenyeken, semmi mást nem csinálok, csak úgy autózok, ahogy szeretek.

– Hány versenyen indultál korábban, amíg ilyen rutint szereztél?

– 1993-ban szlalomversenyeken indulva Trabantommal begyűjtöttem pár kupát, 1997-ben Lada Nivával vettem részt pár trophy versenyen. 1999-től 1300-as Ladát vezettem amatőr ralikon. Közben navigátorkodtam Purgel Fecó Golf II-ében, de rájöttem, a jobb oldali ülés nem nekem való. 2004-ben egy 2107-es Ladával folytattam.

– Az autósportban sok változás történt, ám ti a narancssárga VFTS-sel, briliáns vezetési tudásoddal továbbra is „csak” előfutók vagytok. Figyeled-e azért az időeredményedet is?

– 2005-ben egy tréningbaleset miatt az 1.6-os 2107-es Ladámat újjáépítettük, ekkor lett belőle VFTS. Megismerkedtem Tóth Jánossal (Banán), aki navigátorom, szervizemberem, szponzorom, egyben barátom is lett. Megszabadította gyermekbetegségeitől a Ladát, folytattuk a versenyzést a 4-es kategóriában, s 2007-ben év végén bajnokok lettünk. „Banán”-nal arra jutottunk, munkánk miatt sem időnk, sem lehetőségünk minden versenyen ott lennünk egy top autóval. Egyikünknek sem hiányzik a stressz, a görcsölés, hogy minden 100%-on működjön. Azóta vigyorogva, minimális költséggel, ledobott utcai gumikkal örömet okozunk a nézőknek és magunknak. A helyi Rallye Sprint versenyeket szervező Marco Racing Teammel nagyon jó a kapcsolatunk, versenyein mindig ott vagyunk a narancssárga villogós VFTS-sel. Hazudnék, ha azt mondanám, nem nézek néha rá az időeredményekre, amik néha még okot is adnának rá, hogy újra “rendesen” versenyezzünk, de az előfutás nem erről szól. Amellett, hogy mi vagyunk a rali “bohócai”, számos fontos feladata is van egy előfutónak. Versenyzőtársak pedig inkább egymás idejét nézegetik, mint a miénket.

webre_'

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
Új Ház Centrum - Az építőanyagok forrása