A pécsi Galambos–Stepán páros sikere a 12. Rallylegenden

San Marinóban rendezték meg tavaly októberben a 12. Rallylegendet, az egykori világbajnokokat és legendás raliautókat felvonultató parádét. A korabeli híres márkákban ülő veterán sztárokkal és előfutókkal együtt 172 páros rajtolt el, 136-an a bajnokságban. A Truck Center Pécs színeiben a Galambos Gábor–Stepán Árpád kettős spéci Ladájukkal öregbítette városunk hírnevét.

webre_1

– Gábor, ez a verseny minden évben rengeteg nagy nevet gyűjt össze, nyilván már csak ezért is érdemes ide ellátogatni.

– Tényleg a legnagyobbak! Rajtlistán szerepelt pl. Juha Kankkunen, Jari-Matti Latvala, Stig Blomqvist, Dider Auriol, Armin Schwarz, Gigi Galli. Felemelő érzés volt felhajtani arra a rajtdobogóra, amelyen pár perce még világbajnokokat fotóztak az újságírók. Stepán Árpi újdonsült navigátorommal először vágtunk neki egy külföldi ralinak, bár régi álmunk volt eljutni a Rallylegendre. A Borsodi „Tami” Tamás, Harth Máté, Somogyi Lajos, Mátyás Gyuri alkotta szervizünk rengeteg munkája révén vághattunk életünk legnagyobb versenyébe, ezúton is köszönöm nekik! 1600 köbcentis Ladánk 193 lóerős, de rengeteg egyedi módosítással bír. Pár spéci alkatrészből eddig nem készült tartalék, előre nem tudtuk, beválik-e. Viszont ha 900 km-re megyünk, mindenből vinni kell tartalékot! Rengeteg alkatrészt újragyártottunk. A Varga „Cigány” Zolitól örökölt öreg Mercedes szervizautónkat is végre rendbe raktuk és berendeztük. A TC Motorsport fényezésével úgy mutat, mint egy új szervizautó.

 

– A verseny 14 gyorsasági szakasza 6 különböző pályán zajlott, ebből 4 éjszakai futam volt. Hogy tetszett?

– Igazi raliparadicsom! A 256 km-es össztávból 92 km-t gyorsaságikon autóztunk, de a rövid sprintversenyek, a szintkülönbségek, a kanyarok száma miatt még többnek éreztük. San Marinóban gyönyörű, nyárias idő, 28-30 fok fogadott minket, és a versenyt megelőző napon is már annyi néző volt, hogy ha egy raliautó elindult, szinte kötelező volt látványosan „körzőznie” a körforgalomban, hogy továbbengedjék. Azt a pár napot a ralinak és az 50 ezer nézőnek szánták egész San Marinóban. Az utcák sarkain nézők serege, a gyorsasági szakaszokon – néhol még az etapokon is – emberfal övezte a nevezetesebb kanyarokat. A versenyzőpárosok élmény- és örömautózásának a nézők örültek legjobban.

 

 

– A célba érést tűztétek ki legfőbb célul, ám műszaki problémák hátráltattak.

– Már a bevezető látványfutamon, a shakedownra elromlott a kormányszervó, megjavítása miatt csak két tesztkört autózhattunk. Este kezdődött a verseny, gázbowden-szakadás, szelephimba-törés jutott az első éjszakai szervizre, a megsérült vezérműtengelyt és eltört házát is cserélnünk kellett. E problémákat ki akartuk kerülni, de a külföldön gyártatott pótalkatrész nem érkezett meg. Ügyes csapatunk az éjszaka során megoldotta, ám a parc fermébe késve vihettük az autót, s a Super Rallye szabályzat szerint időbüntetéssel folytathattuk a versenyt. Második nap este eltört egy szeleprugó, szerencsére a fiúk éjszaka megjavították és csodával határos módon vasárnap a kategória 4. és abszolút 26. helyen érhettünk célba. A Rallylegend minden percét élveztük, a jövőben jól hasznosítható tapasztalatokat gyűjtöttünk, s ha tehetjük, idén is nekivágunk.

webre_2

 

– Az versenyautó jelenleg téli felkészülésen van?

– Az új bukócső mellett készül hozzá egy tartalék motor, valamint az eredeti motoron rengeteg átalakítás lesz a megbízhatóság, a teljesítmény és fordulatszám növelése érdekében. Bízunk benne, hogy „találunk” benne még 10-15 lóerőt amellett, hogy az élettartamot növelni tudjuk.webre_3

 

Mecsek Rallye - szponzorok Mecsek Rallye - szponzorok
AQUAPROFIT